یادداشت/ علی عبدالصمدی

«وحدت ملی» رمز پیروزی بر دشمنان این سرزمین

ملت ایران فارغ از اینکه پیرو کدام دین یا مذهب هستند همواره با حفظ انسجام و وحدت ملی خود توانسته‌اند تا به امروز نقشه‌های شوم دشمنان داخلی و خارجی را نقش بر آب سازند.
کد خبر: ۵۵۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰ - 31October 2022

وحدت ملی ایرانیان، رمز پیروزی بر دشمنان این سرزمینگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس _ علی عبدالصمدی؛ ایران سرزمینی با تنوع فرهنگی بالایی است. در کنار اقوام لر، کرد، آذری، ارمنی، سیستانی، فارس، بلوچ، خراسانی، مازندرانی و گیلکی که همگی ریشه‌ی آریایی دارند سایر اقوام مانند ترکها، خوزستانی‌ها، ایلامی‌ها و ... نیز در صلح و دوستی زندگی می‌کنند.

این همزیستی مسالمت آمیز فقط درباره‌ی مسائل قوم صدق پیدا نمی‌کند بلکه در مورد مسائل دینی و باور‌های مذهبی نیز صادق است. به عبارتی دیگر، در ایران، همه‌ی پیروان ادیان الهی بدون اندک مشکلی، سال‌ها و قرنهاست در جوار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند.

زرتشتی ها، کلیمی ها، مسیحیان و مسلمانان اعم از شیعه و سنی قرن‌ها و هزاره هاست با احترامی خاص و مثال زدنی به یکدیگر ارج می‌نهند و مناسبات اجتماعی خود را پیش می‌برند. در تاریخ چند هزار ساله‌ی ایران زمین، هر گاه رویدادی باعث شده است تا قلب ایران و ایرانی به درد آید همه با هم یک صدا به کمک و دادخواهی شتافته اند. نمونه‌ی بارز آن دفاع از مرز‌های میهنمان در دوران جنگ تحمیلی بود که البته این دفاع صرفا مربوط به آن دوران نبوده است بلکه ریشه در تاریخ هفت هزار ساله‌ی ایران دارد.

هم اکنون بسیاری خانواده‌های شهداء این سرزمین از پیروان ادیان و مذاهب مختلف به شمار می‌آیند. ژیلبرت ملکم آبکاریان، پایلاک آودیان، رازمیک داوتیان، وازگن آوانسیان و... از جمله شهدای ارمنی دوران دفاع مقدس بوده اند. همچنین روبرت لازار، سارگن آکویانس و ... از شهدای آشوری دوران جنگ تحمیلی بوده اند. فریبرز موریم، شهرام زرینی، سیروس حکیمیان، یعقوب یدید صیون و... از شهدای کلیمی این آب و خاک هستند. کامران گنجی، فرهاد خادم، رستم آذرباد، فریدون نژادکی و... از شهدای زرتشتی این سرزمین هستند.

حال که پیروان ادیان مذاهب مختلف در دفاع از کیان این کشور اهورایی در کنار یکدیگر محکم و استوار ایستاده اند آیا دشمنان این سرزمین می‌توانند بین شیعه و سنی که پیروان دو مذهب از یک دین هستند، ذره‌ای اختلاف بیاندازد؟ قطعا پاسخ منفی است. شیعیان در کنار اهل سنت همواره با صلح و دوستی و آرامش در مجاورت هم زیسته اند و کوچک‌ترین بی حرمتی بین آن‌ها نبوده است.

ایجاد نفاق و تفرقه افکنی بین پیروان ادیان از پروژه‌های خطرناکی هستند که در ذهن دشمنان داخلی و خارجی این مردم نازنین به اشکال مختلف متبلور و متجلی می‌شود، اما زهی خیال باطل!

ملت ایران فارغ از اینکه پیروی کدام دین یا مذهب آسمانی را بکنند همواره با حفظ انسجام و وحدت ملی خود توانسته اند تا نقشه‌های شوم دشمنان داخلی و خارجی را نقش بر آب سازند و نشان دهند در کلیه‌ی بزنگاه‌های تاریخی این سرزمین دوشادوش یکدیگر ایستاده اند و به دشمن خود اجازه نخواهند داد تا نقشه‌های شومش را عملی سازند و با ادعا‌های بی مورد و واهی جنگ بین شیعه و سنی راه بیاندازد و باعث اختلاف افکنی شود.

وحدت ملی بین ایرانیان اعم از هر نژاد و قومت و زبان و دین و مذهبی باشند همواره نمونه‌ای از حفظ وحدت و یکپارچگی و همبستگی بوده و همین امر باعث حفظ کیان کشور از دیرباز تا کنون شده است.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار