یادداشت/ سیروس فتح‌اله

ردپای مثلث عبری-عربی-غربی در شیراز

مثلث عبری-عربی-غربی مثل همیشه در کمین نشسته‌ است تا از ناامنی‌های داخل ایران برای ضربه زدن به آن بهره‌برداری کنند تا شاید مرهمی برای جبران شکست‌های خود در منطقه باشد.
کد خبر: ۵۵۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۹ - 31October 2022

ردپای مثلث عبری-عربی-غربی در شیرازگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله؛ حمله تروریستی روز چهارشنبه هفته گذشته به صحن مبارک حضرت احمد بن موسی(ع) در شیراز که به شهادت و مجروح شدن تعدادی از زائران آن حضرت انجامید، خشم و انزجار آحاد ملت ایران را در پی داشت و صدها هزار ایرانی در اقصی نقاط کشور برای محکوم کردن این جنایت کور به خیابان‌ها آمدند و حمایت کامل خود را از حافظان امنیت کشور فریاد زدند.

اما پشت پرده این حمله تروریستی چه چیزی بود و اصلا چرا در شاهچراغ شیراز  انجام شد؟

بر همگان واضح است که خلافت سرزمینی ⁧ داعش⁩ در ⁧ عراق⁩ و ⁧ سوریه⁩ در سال ٢٠١٧ پایان یافت؛ اما عناصر این گروهک تروریستی در سال‌های اخیر به‌صورت پراکنده و در هسته‌های کوچک زیرزمینی در کشورهای همسایه ایران مانند عراق، افغانستان و پاکستان و برخی دیگر از کشورهای منطقه مثل یمن و سوریه به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند؛ لذا ساعاتی بعد از این حادثه تروریستی گروهک تروریستی داعش با صدور بیانیه‌ای در سایت أعماق که از معدود رسانه‌های باقی‌مانده این گروهک تروریستی است، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

هرچند بعد از انتشار این بیانیه‌ عده‌ای از روی غرض‌ورزی و ناآگاهی نسبت به صحت و سقم این حمله تروریستی شبه‌افکنی کردند که پاسخ به این شبه‌ها در این مقال نمی‌گنجد؛ اما همه می‌دانند که سرمایه‌گذاری روی تروریسم حیاتی‌ترین گزینه برای دولت‌های ایالات متحده و کم هزینه ترین جایگزین برای جنگ‌های مستقیم است.

اما چرا داعش دست به این حمله تروریستی در حرم مطهر حضرت احمد‌بن موسی(ع) در شیراز زد که در ادامه تا حدودی به آن پاسخ می‌دهیم؛ مهم‌ترین دلیل حمله داعش به اماکن مذهبی این است که عناصر تروریستی داعش معتقدند اماکن مذهبی نماد شیطان است و شیعیان مخصوصا ایرانی‌ها رافضی و محکوم به مرگ هستند! برهمین اساس در بیانیه‌ای که داعش در سایت اعماق منتشر کرده می‌بینیم که مدعی شده است شاهچراغ محل زیارتگاه «الرافضه» یعنی محل شرک به خدا است و به همین دلیل مورد حمله تروریستی قرار گرفت. داعش به زعم خود با این کار خواست بگوید که اجازه نمی‌دهیم اماکن مذهبی محل تردد، توسل و عبادت شیعیان رافضی‌ مشرک باشد! اما این اقدامات تروریستی هیچ وقت موجب تعطیلی اماکن مذهبی کشورمان نخواهد شد. 

همه می‌دانند که آمریکایی‌ها تروریست‌ها را خلق کرده و پرورش داده‌اند؛ حتی خزانه‌های تسلیحات و پشتیبانی اطلاعاتی خود را در سطح اطلاعات، عملیات و نظارت به روی آن‌ها گشودند تا کسانی را که واشنگتن آن‌ها را تهدیدی برای جایگاه جهانی خود می‌بیند، مورد هدف قرار دهند، پس این فرضیه به‌طور کلی ثابت می‌شود که آمریکایی‌ها از تروریسم برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده‌اند. 

اما چرا شیراز محل حمله ترویستی داعش بود؟ مهم‌ترین دلیلی که موجب می‌شود داعش به دستور اربابان و حامیان خود شیراز را محل انجام عملیات ترویستی خود انتخاب کند، بر می‌گردد به اغتشاشات یک عده آشوبگری که در چند روز اخیر به بهانه اعتراض به فوت خانم امینی در چند استان ایران به راه انداختند؛ چون با رصد اخبار در این مدت متوجه می‌شویم که استان فارس از جمله استان‌هایی بوده است که تقریبا نسبت به استان‌های دیگر امن‌تر بوده و اقدام هنجارشکنانه در آن تقریبا کم بود و با این اقدام به‌دنبال برهم زدن این فضای آرام و معنوی بودند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که اینگونه حملات اولین و آخرین عملیات تروریستی علیه کشورمان نخواهد بود، چون مثلث عبری-عربی-غربی مثل همیشه در کمین نشسته‌ تا از ناامنی‌های داخل ایران برای ضربه زدن به آن بهره‌برداری کنند تا شاید مرهمی برای جبران شکست‌های خود در منطقه باشد؛ بنابراین دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی باید با هوشیاری مراقب توطئه‌های و نقشه‌های شوم دشمنان علیه ملت ایران باشند. 

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها