نوریل روبینی:

جنگ جهانی سوم عملا آغاز شده است

اقتصاددانی که بحران بزرگ اقتصادی ۲۰۰۸ را پیش‌بینی کرده بود گفت: بنا بر دلایلی جنگ جهانی سوم عملا آغاز شده است.
کد خبر: ۵۵۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷ - 29October 2022

جنگ جهانی سوم عملا آغاز شده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از ریانووستی، «نوریل روبینی» اقتصاددان آمریکایی که بحران اقتصادی ۲۰۰۸ را پیش‌بینی کرده بود در سخنانی، اظهار داشت: جنگ جهانی سوم شروع شده است.

روبینی، در گفتگو با نشریه آلمانی «اشپیگل» دراین‌باره افزود: مشاوران امنیت ملی می‌گویند نگران مداخله کنونی ناتو در جنگ اوکراین هستند و اختلاف‌های بین ایران و اسرائیل هم تشدید شده. همین امروز خواندم که دولت بایدن پیش‌بینی کرده که چین به‌زودی به تایوان حمله می‌کند. راستش جنگ جهانی سوم درواقع شروع شده و ابعاد آن در فضای سایبری و در اوکراین در حال نمایان‌شدن است.

این اقتصاددان آمریکایی همچنین ادامه داد: «هنگامی که در دهه ۱۹۷۰ در ایتالیا بودم، مجبور نبودم نگران جنگ بین قدرت‌های بزرگ یا زمستان هسته‌ای باشم و هرگز عبارت‌هایی مانند «تغییرات آب‌وهوایی» و «همه‌گیری جهانی (کرونا)» نمی‌شنیدم. اما اکنون مجبورم مانند همه نگران همه این چیز‌ها باشم.»

وی درباره شرایط اقتصاد جهانی خاطرنشان کرد: منطقه یورو هم‌اکنون در رکود اقتصادی قرار دارد، شرایط در انگلیس حتی بدتر است. آمریکا در حال اعمال فشار به اروپاست که روابط اقتصادی‌اش با چین را کاهش دهد.

روبینی درباره این سوال که چه زمان یوانِ چین جایگزین دلار می‌شود تصریح کرد: زمان می‌برد، اما چینی‌ها خوب می‌دانند که در بلندمدت چه کار کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار