مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی:

توجه به هویت اسلامی ـ ایرانی مهم‌ترین مؤلفه نقشه فرهنگی کشور است

«فرخنده» گفت: توجه به هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی را مهم‌ترین مؤلفه نقشه فرهنگی کشور است که این موضوع مورد توجه ویژه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۵۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶ - 22October 2022

توجه به هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی مهم‌ترین مؤلفه نقشه فرهنگی کشور استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «علی فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز (شنبه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، تبیین نقشه فرهنگی کشور را از اولین اقدامات شورای فرهنگ عمومی در استان ذکر کرد و اظهار داشت: ۱۱ شاخص ارزیابی برای عملکرد شورای فرهنگ عمومی تبیین و به شهرستان‌ها ابلاغ شده و ملاک سنجش اقدامات شورای فرهنگ عمومی خواهد بود.

وی توجه به هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی را مهم‌ترین مؤلفه نقشه فرهنگی کشور دانست و بیان داشت: این موضوع مورد توجه ویژه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در آینده‌ای نزدیک در استان خبر داد و افزود: کمیته‌های تعلیم و تربیت، جهاد تبیین، امور خانواده، امور مساجد، رسانه و فضای مجازی، سلامت اجتماعی، محصولات فرهنگی و گردشگری و کمیته ایثار و شهادت را جمله کمیته‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی استان است.

فرخنده با اعلام اینکه فعالیت‌های مربوط به عفاف و حجاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با کلیدواژه «زیست عفیفانه» کلید خورده است، گفت: زیست عفیفانه بر سه محور شامل تبیینی و گفتمانی، بسترسازی برای دسترسی آسان مردم به زیست عفیفانه و گام نهایی بخش اقدامات سلبی شکل گرفته است.

وی از راه‌اندازی بازارچه محصولات عفاف و حجاب در شهرستان‌های استان خبر داد و تبیین کرد: در حال حاضر ارتباط بین مردم و شورای فرهنگ عمومی فراهم نیست که نیازمند ایجاد ساختارهای لازم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی  با بیان اینکه خانواده اولین و اساسی‌ترین نهاد اجتماعی بوده و باید متولی واحدی برای خانواده تعریف شود، مطرح کرد: علی‌رغم اینکه مسجد قلب فرهنگی هر منطقه است، چندگانگی در حوزه اداره مسجد از کارکرد مساجد می‌کاهد که نیازمند توجه ویژه است.

فرخنده با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، گفت: از متولیان مربوطه خواستاریم در حوزه محرومیت‌زدایی در بودجه ۱۴۰۲ محرومیت‌زدایی فرهنگی را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار