مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه مهم و ضروری است

«فرخنده» ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه برای نسل جوان و نوجوان را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: همه ما وظیفه داریم این فرهنگ غنی را به نسل‌ حاضر و نسل‌های بعدی منتقل کنیم و یکی از راه‌های انتقال این فرهنگ استفاده از زبان هنر است.
کد خبر: ۵۵۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲ - 13October 2022

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بسیار مهم و ضروری استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «علی فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت و جشنواره هنری فانوس، اظهار داشت: اخلاص، ایثار و جهاد در راه خدا مهم‌ترین ویژگی‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بوده است.

وی اخلاص و مقاومت را کلیدواژه دوران دفاع مقدس دانست و بیان داشت: دشمنان در هشت سال دفاع مقدس سعی کردند که این انقلاب و کشور را به نابودی بکشانند اما اراده خداوند، رهبری امام خمینی (ره) و وجود رزمندگان بصیر، با اخلاص و ولایت‌مدار سبب شد به نقشه‌های شوم خود نرسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه برای نسل جوان و نوجوان را بسیار مهم و ضروری دانست و مطرح کرد: همه ما وظیفه داریم این فرهنگ غنی را به نسل‌ حاضر و نسل‌های بعدی منتقل کنیم و یکی از راه‌های انتقال این فرهنگ استفاده از زبان هنر است.

فرخنده با اشاره به تشکیل شورای توسعه شعر استان از عدم استقبال و راه‌اندازی این شورا گلایه کرد و گفت: چند وقت گذشته اعلام کردیم نیازمند راه‌اندازی شورای توسعه شعر استان هستیم که متأسفانه در این زمینه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی از پیشکسوتان این عرصه خواست تا در این حوزه ورود و این شورا را فعال کنند و خاطرنشان کرد: از اهداف فعال کردن این شورا تربیت شاعران جوان، شناسایی و پرورش شعرای جوان به ویژه دانش‌آموزان، توانمندسازی شعرای استان و ایجاد ارتباط بین بدنه هنر و شاعران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی همچنین از تولیدات گروه‌های هنری استان گلایه کرد و گفت: گروه‌های هنری استان در تولیدات هنری خود از آثار شعرای استانی استفاده نمی‌کنند در حالی که این ظرفیت عظیم در استان وجود دارد و از آثار شاعران خارج از استان در تولیدات خود استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار