فرمانده مرزبانی انتظامی خبر داد؛

برگزاری رزمایش مرزبانی فراجا در خلیج فارس/ تجهیز مرزبانی به سامانه‌های هوشمند و پیشرفته

سردار گودرزی از برگزاری رزمایش در آب‌های خلیج فارس خبر داد و گفت: نیرو‌های مرزبانی به پیشرفته‌ترین سامانه‌های هوشمند مجهز هستند که به دست متخصصان داخلی ساخته شده است.
کد خبر: ۵۴۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰ - 11October 2022

برگزاری رزمایش مرزبانی فراجا در خلیج فارس/ تجهیز مرزبانی به سامانه‌های هوشمند و پیشرفتهبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی انتظامی هدف از رزمایش منطقه‌ای محمد رسول الله (ص) در آب‌های خلیج فارس (بوشهر) را ساحلی دریایی و ارتقاء توان رزم و کسب مهارت‌های عملیاتی دریایی و هماهنگی بین نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: این رزمایش با تجهیزات راهداری، سیستم‌های الکترونیکی، اپتیکی، پهپادی هواپیما بدون سرنشین سپاه پاسداران، تبادل عملیاتی و تاکتیکی و اشراف اطلاعاتی بر حریف اجرا می‌شود.

سردار گودرزی استفاده از سامانه‌های حس‌گر پیشرفته برای پایش مرز‌ها به‌صورت لحظه‌ای را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این پایش تصویری با حس‌گر‌ها بر اساس و به تناسب تهدیدات در مرز‌های درگیر کشور به‌صورت پایلوت در دست اجرا است که این حس‌گر‌ها می‌توانند سطح هوشیاری مرزبانان را افزایش دهد.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی از ساخت تجهیزات داخلی پیشرفته خبر داد و تصریح کرد: اکنون نیرو‌های مرزبانی به پیشرفته‌ترین سامانه‌ها مجهز هستند، شناور‌های ۶۰ فوتی در کشور از صفر تا ۱۰۰ آن در داخل کشوربا توان متخصصان داخلی ساخته شده است.

وی افزود: علاوه بر پایش تصویری و تجهیز مرزبانی به سامانه‌های پیشرفته، آموزش‌های به روز، پرورش قوای جسمانی، روحیه مسئولیت‌پذیری نظم و انضباط و تقویت روحیه شهادت‌پذیری و ایثار مرزبانان در توان عملیاتی آن‌ها بسیار تاثیرگذار است.

سردار گودرزی از استفاده سامانه جامع مرزبانی در رزمایش یاد شده خبر داد و اضافه کرد: الحمدلله از سامانه‌های هوشمند جامع الکترونیکی دریایی مرزبانی و زیرسامانه‌های پنل دریایی برای نخستین بار در این رزمایش استفاده عملیاتی می‌شود.

کشف انواع مواد افیونی در مرز‌ها

وی بابیان اینکه ارتقای مرزبانی سبب افزایش کشفیات و تشدید مبارزه با جرایم سازمان یافته شده است، افزود: در یک سال گذشته بیش از ۶۲ تن انواع مواد مخدر صنعتی که از جنوب شرق کشور و به وسیله افراد ناآگاه از مرز‌های همسایه به داخل کشور نفوذ کرده است در درگیری مسلحانه کشف شده است.

فرمانده مرزبانی کشور ادامه داد: سه هزار و ۵۰۰ قبضه انواع سلاح در این مدت کشف شد که افزایش ۳۰ درصدی را نسبت به قبل نشان می‌دهد. همچنین کشف مشروبات الکلی ۳۸۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار