مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

طرح جامع جهاد تبیین حول سه محور در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

«فرخنده» گفت: طرح جامع جهاد تبیین حول سه محور اصول مبانی انقلاب و اسلام، تبیین دستاوردهای چندین ساله انقلاب و معرفی چهره واقعی غرب طراحی و ابلاغ شده است
کد خبر: ۵۴۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴ - 08October 2022

طرح جامع جهاد تبیین حول سه محور در خراسان جنوبی اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «علی فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی امروز (شنبه) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با پشت سر گذاشتن حجم عظیمی از هجمه‌های سخت که بزرگترین آن جنگ تحمیلی هشت ساله اکنون در مرحله دیگری از جهاد قرار دارد.

وی به شبهه‌افکنی و تحریف حقایق اشاره و مطرح کرد: شبهه‌افکنی و تحریف حقیقت‌ها و ابهام‌آفرینی در واقعیت‌های عینی از چنان قدرت تخریبی برخوردار است که می‌تواند عناصر فاسد و مفسدی چون یزید را به بالاترین سطح اجتماع امت اسلامی برساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی افکار جوانان، افکار عمومی، باورها، ایمان، تغییر ذائقه‌ها و اختلال در دستگاه محاسباتی مردم، مسئولان و خواص را از مهم‌ترین اهداف دشمن در جنگ نرم و رسانه‌ای دانست و تأکید کرد: تحریف و دروغ‌پردازی، مخدوش کردن چهره امام خمینی (ره) و انقلاب، بزک کردن چهره رژیم منحوس پهلوی و بزرگنمایی نقاط ضعف از محورهای اصلی دشمن در جنگ امروز است.

فرخنده با اشاره به تصویب طرح جامع جهاد تبیین خراسان جنوبی در شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: این طرح شامل سه محور اصلی است که هر یک از دستگاه‌ها به‌صورت تخصصی عمل خواهند کرد و از ظرفیت‌های مردمی نیز استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح جامع جهاد تبیین حول سه محور شامل تبیین اصول مبانی انقلاب و اسلام، تبیین دستاوردهای چندین ساله انقلاب و معرفی چهره واقعی غرب طراحی و ابلاغ شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌هایی اجرایی را از اهداف اجرای طرح جامع جهاد تبیین ذکر و مطرح کرد: طبق این طرح ائمه جمعه، مسئولان، جامعه هنری و رسانه‌ای، هیأت‌های مذهبی، علما و روحانیون، نخبگان، خواص، دانشجویان و بسیجیان افسران خط مقدم جهاد تبیین هستند.

فرخنده گفت: براساس طرح جامع جهاد تبیین استفاده از ابزار هنر، مستدل و منطقی بیان کردن، مسائل جناحی را دخالت ندادن، استفاده از ادبیات نو مبتنی بر اصول، تبیین با پرهیز از تعصبات، استمرار در جهاد تبیین، برقراری رابطه دوستانه با مخاطب، خلاقیت و نوآوری مبنای فعالیت‌ها قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در راستای تحقق طرح جامع جهاد تبیین باید شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها با محوریت جهاد تبیین تشکیل و برنامه‌ریزی کنند، گفت: براساس بیانیه گام دوم انقلاب توجه دادن جوانان به تاریخ انقلاب، زنده نگهداشتن شعارهای اصلی انقلاب، تبیین افول نظام سلطه، استفاده از ظرفیت جوانان و تجارب گذشتگان در جهاد تبیین، شکست محاصره تبلیغاتی دشمن و برجسته‌سازی دستاوردها از تکالیف اصلی در جهاد تبیین است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار