واکنش احزاب یمنی به رزمایش‌های نظامی متجاوزان در دریای سرخ

احزاب و تشکل‌های ملی یمن در هشتمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر علیه دولت مزدور ائتلاف متجاوز سعودی، بر ادامه راه این انقلاب تا تحقق همه اهداف آن تأکید کردند.
کد خبر: ۵۴۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱ - 19September 2022

واکنش احزاب یمنی به رزمایش‌های نظامی متجاوزان در دریای سرخبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، احزاب و تشکل‌های ملی یمن با برگزاری مراسمی در صنعا هشتمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر علیه دولت مستعفی این کشور را گرامی داشتند.

نمایندگانی از احزاب و گروه‌های سیاسی و ملی یمن از جمله جنبش انصارالله، حزب کنگره خلق ملی، کمیته دیدار مشترک، احزاب مخالف ائتلاف متجاوز و جنبش حراک جنوبی در پایان این مراسم بیانیه‌ای صادر کردند و این مناسبت را به ملت بزرگ یمن و در صدر آن‌ها سید عبدالملک بدرالدین الحوثی دبیرکل جنبش انصارالله تبریک گفتند.

در این بیانیه آمده است: انقلاب ۲۱ سپتامبر در شرایطی آغاز شد که نظام‌های استکبار جهانی امنیت یمن را نقض و توانمندی‌های آن را تاراج می‌کردند. ائتلاف متجاوز آمریکایی - سعودی در طول این سال‌ها در اقدامی ناکام تلاش کرد تا ملت یمن را از مسائل اصلی و محوری امت اسلامی دور کند، ولی ما تأکید می‌کنیم که بخشی از محور جهاد و مقاومت هستیم و عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی را قاطعانه رد و مخالفت خود را با مواضع ذلیلانه برخی حکومت‌های عربی سازشکار و اشتیاق آن‌ها را برای عادی سازی روابط با رژیم موقت صهیونیستی و غاصب سرزمین عزیز فلسطین اعلام می‌کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: انقلاب ما تا رسیدن به تمام اهداف عالی و والای آن ادامه می‌یابد و مسیر انقلابی نیازمند افزایش آگاهی نسبت به دامنه خطرات پیش روی ملت و کشورمان است. آزادسازی هر وجب از خاک یمن در تمامی استان‌های اشغالی و حفظ استقلال کشورمان عهدی است که با مردم خود می‌بندیم و تا تحقق این امر در همه بخش‌های زمینی، دریایی و هوایی کشورمان آرام نخواهیم گرفت. ما از مقاومت شرافتمندانه مردم استان «المهره» تمجید می‌کنیم و از مردم سایر استان‌های اشغالی می‌خواهیم از همین رویکرد الهام بگیرند. ما رزمایش‌های نظامی کشور‌های ائتلاف متجاوز به سرکردگی آمریکا در دریای سرخ را رد و محکوم می‌کنیم و آن را نقض حاکمیت یمن و آب‌های سرزمینی آن می‌دانیم.

در بخش دیگری از بیانیه احزاب و تشکل‌های ملی یمن تأکید شد: ما از کشور‌های متجاوز می‌خواهیم از فرصت آتش بسی که ممکن است تکرار نشود، برای لغو کامل محاصره علیه بنادر و فرودگاه‌های یمن استفاده و تمامی نیرو‌های خود را با تعهد به پرداخت غرامت و بازسازی، از کل خاک یمن خارج کنند؛ و بار دیگر از فریب خوردگان می‌خواهیم تا به صفوف میهن بازگردند. ما به نظام سعودی و کشور کوچک امارات توصیه می‌کنیم به سرسپردگی در برابر دولت‌های آمریکا و انگلیس ادامه ندهند چرا که ادامه این مسیر برای آن‌ها خطرآفرین خواهد بود. یمن تهدیدی جز برای کسانی که به آن حمله می‌کنند، نبوده و نخواهد بود و آن‌ها باید حسن همجواری را رعایت کنند و به حاکمیت مردم ما بر کشور، سرزمین و تصمیمات خود احترام بگذارند.

در پایان این بیانیه آمده است: از فرزندان مردم بزرگ یمن می‌خواهیم برای مقابله با هرگونه حماقت ائتلاف متجاوز که آتش بس موقت را نقض می‌کند، آمادگی کامل داشته باشند و تا رسیدن به پیروزی کامل که به آن نزدیک هستیم، آماده تأمین نیروی انسانی و حمایت مالی از جبهه‌ها باشند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار