مدیر عامل انجمن راویان فتح رضوی:

وجهه شرعی و فقهی دفاع مقدس موجب قداست این حماسه شد

«آرانیان» گفت: دفاع مقدس بر اساس فتوای امام خمینی (ره) انجام گرفت و علت قداست چنین دفاعی داشتن وجهه شرعی و فقهی آن است.
کد خبر: ۵۴۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۹ - 16September 2022

«عباس آرانیان» مدیر عامل انجمن راویان فتح رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از مقاطع مهم تاریخ ایران اسلامی است چراکه به واسطه دشمنان و قدرت‌های آن زمان و سایر کشورها فردی مثل صدام‌حسین برای حمله به ایران تحریک شد و نظامی را که در حال شکل گرفتن بود مورد حمله قرار داد. در آن زمان برخی از زیرساخت‌ها و مجموعه‌های نظامی ایران اصلاً آمادگی مقابله با حمله‌ نظامی را نداشتند اما مردم در چنین شرایطی از خود دفاع کردند.

وی تأکید کرد: این دفاع بر اساس فتوای فقیه جامع‌الشرایطی چون امام خمینی (ره) انجام گرفت و علت قداست چنین دفاعی داشتن وجهه شرعی و فقهی آن است؛ بر همین اساس نکوداشت دفاع مقدس و هفته منسوب به آن اهمیت پیدا می‌کند.

آرانیان افزود: به تعبیر برخی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت ما از روز نخست دفاع مقدس یعنی ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ تا الآن مشغول دفاع هستیم!

مدیرعامل انجمن راویان فتح رضوی در پایان تأکید کرد: نکوداشت هفته دفاع مقدس یک بهانه تقویمی است تا یادمان باشد که در آن زمان اقشار مختلف مردم در این دفاع سهیم بوده‌اند. در یک نگاه کلی ما باید همچنان در حال دفاع از انقلاب و ایثارگری‌ها و فداکاری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار