فرماندار قم:

دفاع مقدس شعله انقلاب اسلامی را در دنیا پرفروغ‌تر کرد

«ذاکریان» گفت: دشمن برای خاموش کردن انقلاب اسلامی جنگ را به راه انداخت، اما حماسه دفاع مقدس باعث شعله‌ور‌تر شدن انقلاب در دنیا شد.
کد خبر: ۵۴۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶ - 12September 2022

دفاع مقدس شعله انقلاب را در دنیا پرفروغ‌تر کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، عباس ذاکریان فرماندار قم و رئیس ستاد بزرگداشت سالگرد حماسه دفاع مقدس شهرستان، امروز در جلسه این ستاد در سالن جلسات فرمانداری، اظهار داشت: شهدا باید همیشه تجلیل شوند و رفتار آن‌ها برای ما الگو باشد. دشمن برای خاموش کردن انقلاب جنگ را به راه انداخت، اما حماسه دفاع مقدس باعث پرفروغ‌تر شدن انقلاب در دنیا شد و این جز با اراده الهی اتفاق نمی‌افتاد.

ذاکریان تاکید کرد: بر خلاف تصور دشمن، جنگ تحمیلی ما را قوی‌تر کرد و باعث شد انقلاب بیشتر به دنیا معرفی شده و توسعه پیدا کند و دشمنان تصور این را هم نمی‌کردند. هر فرد با پرداختن به گنجینه دفاع مقدس، به منابع عظیمی دست می‌یابد، اما آنقدر در این زمینه کم کاری شده است که گاهی نسل جدید از آموزه‌های دفاع مقدس آگاهی کافی ندارد.

وی با اشاره به نقش مردم در دفاع مقدس گفت: برخلاف جنگ‌های دنیا که متکی به نیرو‌های نظامی است، اتکا به قدرت مردم بخصوص اصناف مختلف، از شاخصه‌هایی است که در دفاع مقدس وجود داشت و باید نسبت به آن تاکید شود و در ادامه مسیر انقلاب به عنوان چراغ راه مورد استفاده قرار گیرد.

فرماندار قم ادامه داد: اگر متکی به حضور مردم نباشیم و مردم را در مدیریت عرصه‌های مختلف درگیر نکنیم نمی‌توانیم موفق باشیم و در حقیقت نظام ما از اساس مبتنی بر حضور مردم است. خیلی از استعداد‌های ما در عرصه دفاع مقدس شناسایی شد و منجر به بروز نوآوری‌هایی در عرصه‌های مختلف شد که یکی از این عرصه‌ها اعتماد به جوانان بود که ثمره آن را دیدیم. در گام دوم انقلاب باید به جوانان اعتماد کنیم و در این بین ضرر نخواهیم کرد و بهتر به اهدافی که برای انقلاب ترسیم کرده ایم خواهیم رسید.

ذاکریان با اشاره به دو مقطع تاریخی هفته دفاع مقدس دهه فجر در مدارس و دانشگاه‌ها گفت: جامعه بزرگ مخاطبان ما در آشنایی با دفاع مقدس دانش آموزان و دانشجویان هستند و در هفته دفاع مقدس و دهه فجر از فرصت بوجود آمده استفاده درستی نمی‌شود. شایسته است پیشنهادی به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شود که دانشگاه‌ها و مدارس از این دو بازه زمانی برای تبلیغ فرهنگ دفاع مقدس به خوبی استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار