نماینده ولی‌فقیه در یزد:

ارتباط با قرآن و عمل به آن گسترش یابد

آیت‌الله «ناصری» گفت: امید است در جامعه به ویژه نسل جوان، ارتباط با قرآن و عمل به آن گسترش پیدا کند.
کد خبر: ۵۴۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲ - 05September 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی‌فقیه در یزد در مراسم سی و یکمین دوره مسابقات جامع قرآن کریم مدارس علوم و معارف اسلامی شهید مطهری سراسر کشور در استان یزد، با اشاره به ارتباط بیشتر نسل جدید با قرآن اظهار داشت: همواره کودکان و نوجوانان با انس‌گیری با قرآن در زمان کودکی و بهره‌گیری از آن در زمان بزرگسالی، خادم قرآن و نظام اسلامی ایران باشند. امید است در جامعه به ویژه بین نسل جوان، ارتباط با قرآن و عمل به آن گسترش یابد.

وی افزود: نظام آموزشی کشور همواره نیازمند آموزش و پرورش محصلانی است که متدین و خداشناس باشند و باید این اصل مهم در نظام آموزشی کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت تدین و خداشناسی در تعالی شخصیت انسان تصریح کرد: کودکان این سرزمین نیاز دارند که از ابتدای شروع دوره آموزشی خود، اصول بنیادی، تصمیم‌گیری، اندیشیدن و متدین بودن را یاد بگیرند. در سیستم آموزشی کشور، فقدان برخی از مسائل بنیادی به چشم می‌خورد و نیاز است که تحول اساسی در این زمینه صورت بگیرد تا آموزش کودکان در بدو ورود به دوره تحصیلی به درستی صورت بگیرد.

امام جمعه یزد استحکام هویتی و شخصیتی را اساسی‌ترین و مهمترین مولفه وجودی هر شخص دانست و تصریح کرد: نظام آموزشی کشور باید به گونه‌ای باشد تا هویت و شخصیت فرزندان ما بر اساس فرهنگی ایرانی ـ اسلامی مستحکم شود و کودکان این سرزمین سعی کنند از الگوپذیری از شخصیت‌های پوشالی اجتناب کنند.

ناصری گفت: آموزش و پرورش باید به گونه‌ای عمل کند که قوه تحلیل و تفکر را پرورش دهد و دانش آموز را پرسشگر تربیت کند، زیرا شخص جویای علم در نهایت می‌تواند به تولید علم کمک کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار