فرمانده مرزبانی کردستان:

۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز بانه کشف شد

سرهنگ «سپهری» گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی توسط مرزبانان هنگ مرزی بانه، ۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۵۴۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴ - 04September 2022

۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز بانه کشف شدبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، سرهنگ «محمد عارف سپهری» فرمانده مرزبانی کردستان امروز در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: مرزبانان سلحشور هنگ مرزی بانه با انجام اقدامات اطلاعاتی، اجرای گشت و کمین هدفمند، در ۲ عملیات غافلگیرانه، موفق به کشف مقادیر قابل توجه کالای قاچاق قبل از ورود به مرز شدند.

وی با بیان اینکه مرزبانان با اتخاذ تمهیدات لازم و با استفاده از تجهیزات اپتیکی متجاوزان حامل بار قاچاق را غافلگیر کردند، گفت: قاچاقچیان با مشاهده مرزبانان عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن محموله خود، مجبور به عقب‌نشینی شدند.

فرمانده مرزبانی کردستان، مرزبانان در بازرسی از محموله به جای مانده از قاچاقچیان، ۷۹ دستگاه لپ‌تاپ، ۳۵ دستگاه تبلت و ۶ دستگاه دوربین عکاسی را کشف کردند.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را بیش از ۲۵ میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: قاچاقچیان و مخلان اقتصاد داخلی کشور بدانند مرزبانان با اشراف اطلاعاتی کوچکترین تحرکات را در نوار مرزی زیر نظرگرفته و با هرگونه اقدام سودجویانه قاطعانه برخورد خواهند کرد.

استان کردستان ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که مرزبانان برای حفظ امنیت و مقابله با قاچاق در این نقاط مستقر هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار