وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد؛

تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی ساری

«اسماعیلی» از تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی ساری خبر داد و گفت: امید است کتابخانه مرکزی ساری سال آینده به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۵۴۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲ - 02September 2022

تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی ساریبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در آئین افتتاح تالار مرکزی ساری با بیان اینکه این مجموعه فرهنگی در کشور کم‌نظیر است، اظهار داشت: تلاش شده آخرین فناوری‌های روز در این مجموعه تعبیه شود.

اسماعیلی به دغدغه اهالی فرهنگ و هنر استان مازندران برای فرسوده‌ شدن بخشی از پروژه تالار مرکزی ساری در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی این تالار از سال ۱۳۸۶ آغاز شد و ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار در سال‌های گذشته برای این پروژه هزینه شد و اخیراً نیز ۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای تکمیل این پروژه بزرگ تخصیص یافت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه زیربنای این طرح بزرگ ۱۲ هزار و ۹۶۷ مترمربع است، تصریح کرد: تالار مرکزی ساری از نظر زیبایی، استاندارد و امکانات فیزیکی از بهترین مراکز فرهنگی و هنری کشور است.

وی گفت: این ابر مجتمع دارای سه سالن اختصاصی سالن آمفی‌تئاتر با ظرفیت ۶۰۱ صندلی، سالن موسیقی با ظرفیت ۱۵۸ صندلی و سالن سینما با ظرفیت ۱۸۷ صندلی، کارگاه‌های آموزشی، کارگاه‌های ساخت دکور، کلاس‌های آموزشی، دفاتر انجمن‌های مختلف فرهنگی شامل موسیقی و تئاتر، هنر‌های تجسمی و همچنین مکان‌های رفاهی شامل کافی‌شاپ، نمازخانه، نگارخانه، کتابخانه و فضا‌های اداری، خدماتی و تأسیساتی است.

اسماعیلی از احداث و تکمیل ۱۶ مجموعه فرهنگی هنری در سراسر کشور خبر داد و افزود: بسیاری از این پروژه‌ها در حال تبدیل به موزه عبرت بودن که به همت دولت سیزدهم در حال تکمیل می‌باشند و ان شا الله به‌زودی در اختیار ملت شریف ایران اسلامی در استان‌های مختلف قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم اهل شعار نیست و کارنامه ارائه می‌دهد، بیان داشت: تلاش داریم کار اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه روی زمین نماند.

اسماعیلی به همت دولت سیزدهم برای حفظ و تقویت شرکت چوب و کاغذ مازندران اشاره کرد و گفت: ماهانه ۱۰۰۰تن کاغذ این شرکت به حوزه نشر کشور اختصاص خواهد یافت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی ساری خبر داد و افزود: امید است کتابخانه مرکزی ساری سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی بابیان اینکه دولت‌های مهم و تاریخ‌ساز کشور در مازندران شکل‌گرفته‌اند، گفت: نام‌گذاری روز مازندران در تقویم جمهوری اسلامی ایران نشان از اهمیت نقش و جایگاه این استان در عرصه‌های مختلف کشور دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار