بیانیه‌ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی به‌مناسبت روز پدافند هوایی؛

سامانه‌های بومی پدافند هوایی باعث استحکام بیش‌تر امنیت هوایی کشور شده است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با صدور بیانیه‌ای به‌مناسبت روز پدافند هوایی، طراحی، تولید و به‌کارگیری سامانه‌های بومی در سایه تلاش‌های مثال‌زدنی پژوهشگران و متخصصین صنایع دفاعی حوزه پدافند هوایی را موجب استحکام بیش‌تر امنیت هوایی کشور دانست.
کد خبر: ۵۴۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷ - 01September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با صدور بیانیه‌ای، ضمن گرامیداشت روز نیروی پدافند هوایی، از تلاش‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان این حوزه تجلیل کرد.

در این بیانیه آمده است:

باسمه‌تعالی

وَ ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللّهَ رَمی

دهم شهریور که به نام روز پدافند هوایی شناخته می‌شود، فرصت و بهانه‌ای برای یادآوری تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه‌روزی رزمندگانی است که با چشمان بینا و دستان توانمند خود، رسالت حساس و خطیر دفاع از آسمان حریم ولایت را برعهده دارند. موضوع  صیانت از آسمان میهن اسلامی و تأمین ایمنی هوا و فضای کشور، از جمله مهم‌ترین مسائلی است که فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بارها به اهمیت رفیع آن تأکید و در همین راستا با فرمان حکیمانه و مدبرانه خود، دستور به تشکیل نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را صادر کردند.

مجاهدان حوزه پدافند هوایی نه‌تنها در دوران دفاع مقدس با پشتیبانی مستمر و ساقط ساختن چندین پرنده و هواگرد دشمن بعثی، نقش مهمی در حراست از میهن عزیزمان و به‌ویژه تأمین امنیت هموطنان در داخل مرزها ایفا کردند؛ بلکه در سال‌های بعدی نیز با هوشیاری تمام، توطئه‌های دشمنان و مستکبران در تجاوز به آسمان این حریم مقدس الهی را خنثی ساختند.

طراحی، تولید و به‌کارگیری سامانه‌های بومی و داخلی در حوزه‌های مختلف رصد، کشف، رهگیری و درگیری افتخار بزرگ دیگری است که در سایه تلاش‌های مثال‌زدنی پژوهشگران و متخصصین صنایع دفاعی حوزه پدافند هوایی حاصل و ضمن خودکفایی و بی‌نیاز شدن از بیگانگان، باعث استحکام بیش‌تر امنیت هوایی کشور شده است.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای گران‌قدر مکتب حماسه و ایثار خاصه شهدای پدافند هوایی، این روز را به کارکنان محترم نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه فرمانده و پرسنل تلاشگر منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب تبریک عرض نموده و آرزوی تداوم توفیقات آن‌ها در خدمتگزاری به میهن اسلامی را تحت هدایت‌‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای عزیز آرزومند است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار