در شهرستان خواف صورت گرفت؛

مراسم استقبال از مادر شهید «زکی» در مزار فرزندش+ تصاویر

مراسم استقبال از مادر شهید زکی که به عنوان شهید گمنام در شهرستان خواف دفن شده بود و هویت او پس از ۳۸ سال از طریق آزمایش DNA شناسایی شده بود، در مزار این شهید برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸ - 31August 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمدابراهیم زکی» که سال ۱۳۶۲ در عملیات بدر به شهادت رسیده بود و به عنوان شهید گمنام سال ۱۳۹۰ در شهرستان خواف خاکسپاری شده بود، بعد از سال‌ها فراق با انجام آزمایش تشخیص هویت DNA شناسایی شد.

مراسم استقبال از مادر شهید زکی برگزار شد

شهید زکی که اهل نیشابور است، روز گذشته (سه‌شنبه) بعد از ۳۸ سال به آغوش خانواده‌اش بازگشت، مادر این شهید والامقام امروز در شهرستان خواف مورد استقبال مسئولین این شهرستان قرار گرفت و تا مزار فرزندش بدرقه شد. مادر شهید، امروز پس از ۳۸ سال فراق و دوری توانست چند کیلومتر دور‌تر از شهرستان نیشابور و در یکی از شهرستان‌های خراسان رضوی یعنی خواف مزار فرزندش را در آغوش بگیرد و آرام شود.

مراسم استقبال از مادر شهید زکی برگزار شد

مراسم استقبال از مادر شهید زکی برگزار شد

شهید زکی که از سال ۱۳۹۰ به عنوان شهید گمنام در شهرستان خواف آرمیده بود حال به آغوش خانواده‌اش رسید و به انتظار وبی‌تابی ۳۸ ساله مادرش خاتمه داد.

برادر شهید محمدابراهیم زکی از خاطرات خود با برادرش می‌گوید: تابستان هنگام دروی گندم با برادرم سر زمین کشاورزی بودیم که رادیو برای اعزام به جبهه اطلاعیه داد و برادرم همانجا گفت: من می‌خواهم به جنگ بروم.

پدرم با وجود مشغله‌ای که در فصل برداشت داشتیم و کار‌های کشاورزی زیاد بود، موافقت کرد.

مراسم استقبال از مادر شهید زکی برگزار شد

وی افزود: محمدابراهیم روز بعد به جبهه اعزام شد و در عملیات بدر شرکت کرد و در سن ۱۸ سالگی شربت شهادت را نوشید و آسمانی شد؛ البته برادرم سومین باری بود که به جبهه می‌رفت.

پیش از این اعلام شده بود که هویت شهید گمنامی که در گلزار شهدای گمنام شهرستان خواف آرمیده است، پس از ۳۸ سال گمنامی شناسایی شد. این شهید والامقام، «محمدابراهیم زکی» اهل نیشابور است که سال ۱۳۹۰ به همراه پیکر شهید بزرگوار دیگری در شهرستان خواف به خاک سپرده شده بود و هویت وی به‌ تازگی از طریق انجام آزمایش DNA مشخص شده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار