جانشین فرمانده کل انتظامی کشور:

کوتاه شدن اطاله دادرسی در برخورد با مجرمان/ هیچ‌گونه مماشاتی با مخلان امنیت نداریم

سردار رضایی از فعالیت گشت‌های ویژه پلیس و تشدید اقدامات مقابله‌ای با مجرمان جرایم خشن خبر داد و گفت: طی نشستی با دادستان کل کشور بر کوتاه شدن اطاله دادرسی پرونده مجرمان جرایم خشن، زورگیران و سارقان تاکید و تصمیم گیری شد.
کد خبر: ۵۴۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲ - 28August 2022

کوتاه شدن اطاله دادرسی در برخورد با مجرمان جرایم خشن، زورگیران و سارقان/ هیچ‌گونه مماشاتی با مخلان امنیت نداریمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «قاسم رضایی» جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین گردهمایی سراسری معاونان فرهنگی اجتماعی فراجا در پاسخ به این سوال که امروز سرقت به عنوان یکی از دغدغه‌های جامعه مطرح و با وجود اقدامات چشمگیر و مقابله قاطع پلیس با پدیده‌های ناامنی در جامعه، کماکان شاهد آزادی و بعضا گستاخی مخلان امنیت در جامعه هستیم و شما علت این موضوع را چه چیزی می‌دانید؟ اظهار داشت: بر اساس برآورد‌های اجتماعی، سرقت یکی از دغدغه‌های مردم بوده و شایسته است که برای مقابله با این پدیده ناامن ساز درجامعه اقدامات پیشگیرانه اجتماعی و انتظامی و فرهنگ ساز صورت گیرد.

تاکید بر تناسب جرم و مجازات

سردار رضایی با اشاره به نشست تخصصی چند ساعته طی روز‌های اخیر با دادستان کل کشور عنوان کرد: در این نشست تخصصی و مهم بر تناسب اقدامات قضائی با انتظامی به ویژه با محوریت تناسب جرم و مجازات تاکید شد و به تصمیمات مثمرثمری رسیدیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور عنوان کرد: در این نشست ما کوتاه شدن اطاله دادرسی به خصوص در پیگیری پرونده مجرمان جرایم خشن را مطالبه کردیم و برابر اتفاق نظر و تصمیمات این جلسه، تشکیل ستاد، شعبه و قاضی ویژه به منظور برخورد با این جرایم با نگرشی بر اقدامات بازدارنده در دستور کار قرار گرفت که طی روز‌های اخیر این مهم توسط ریاست قوه قضائیه رسانه‌ای شد.

هیچ‌گونه مماشاتی با مخلان امنیت نداریم

وی تاکید کرد: بر تشدید برخورد با مجرمان جرایم خشن، سارقان، زورگیران و متجاوزان به ناموس و آرامش مردم تاکید ویژه‌ای داریم و هیچ‌گونه مماشاتی در برخورد با کسانی که بخواهند حقوق شهروندی و امنیت مردم را خدشه دار کنند، نداریم.

سردار رضایی از فعالیت گشت‌های ویژه انتظامی طی روز‌های آینده خبر داد و مطرح کرد: این گشت‌های ویژه انتظامی با رصد تحرکات مخلان امنیت و در چارچوب قوانین و اختیارات به برخورد با مجرمان می‌پردازند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها