وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حماسه جنگ چالدران ظهور و بروز رویارویی حق و باطل است

اسماعیلی در پیامی به نخستین حماسه نبرد چالدران، این حماسه را یک جنگ ندانست بلکه ظهور و بروز رویارویی حق و باطل، ظالم و مظلوم است.
کد خبر: ۵۴۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹ - 23August 2022

حماسه جنگ چالدران ظهور و بروز رویارویی حق و باطل استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیدر پیامی به نخستین حماسه نبرد چالدران، این حماسه را یک جنگ ندانست بلکه ظهور و بروز رویارویی حق و باطل، ظالم و مظلوم است. 

در متن این پیام آمده است باور به اینکه شهادت در حفظ وطن همجواری با خالق هستی را در پی دارد سبب گردید تا ۵۰۰ و اندی سال پیش مردم عزیز ما با شعار حیدر مدد در برابر متجاوزان‌جانانه بایستند و با تقدیم بیش از ۲۷ هزار شهید از کیان کشورمان دفاع کنند.

در ادامه این پیام آمده در ماه رجب ۱۹۲۰ قمری دشت بزرگ چالدران شاهد جانفشانی‌هایی بود، شهیدان کالبد جسمانی را رها کردند تا برای عالم خاکی قدرتی وصف ناپذیر باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از این پیام افزود: برکات شهیدان تا بر این مرز و بوم سایه افکنده و قدرت آنها از ذخایر ماندگار برای کشور ما است.

اسماعیلی گفت: حماسه چالدران یک جنگ نیست بلکه ظهور و بروز رویارویی حق و باطل و ظالم و مظلوم است.

وی ادامه داد: خون‌های ریخته شده در دشت چالدران خاک این کشور را معطر کرده است و امروز نیز همان غیرت در جوانان عزیزی است که در دفاع حرم و حریم از تلاشی دریغ نمی‌کنند.

اسماعیلی تاکید کرد: متجاوزان از هر روشی امروز سودای تسلط بر کشورها را در سر می‌پرورانند و اما شهید بزرگوار ما همچون شهید سلیمانی مقابل متجاوزان می‌ایستد و این روحیه همچون توان به خاک نشاندن ظالم و متجاوز را دارد و قدرت حق تمام شدنی نیست.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار