یادداشت/ صادق اسدی

پیاده‌روی اربعین؛ رسانه‌ای بی‌همتا در ترویج پیام عاشورا

یکی از مصادیق قوت و قدرت دنیای اسلام پیاده‌روی اربعین است که محبان حضرت سیدالشهدا (ع) و علاقه‌مندان به سرزمین عشق و حریت و مشتاقان قله و اوج افتخار به سوی آن دیار رهسپار می‌شوند تا ادامه دهنده راه حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) باشند.
کد خبر: ۵۴۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳ - 23August 2022

پیاده‌روی اربعین، رسانه‌ای بی همتا در اشاعه پیام حسینیگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ صادق اسدی؛ در حال حاضر یکی از مصادیق قوت و قدرت دنیای اسلام پیاده‌روی اربعین است که محبان حضرت سیدالشهدا (ع) و علاقه‌مندان به سرزمین عشق و حریت و مشتاقان قله و اوج افتخار به سوی آن دیار رهسپار می‌شوند تا ادامه دهنده راه حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) باشند.

بفرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) امروز در دنیای پیچیده تبلیغات حاکم بر بشریت، جریان عظیم معنوی پیاده روی اربعین، فریاد بلند و رسایی است که بی همتاست.

پیاده رویی اربعین رزمایشی عظیم و نمادی از وحدت باشکوه امت اسلامی بوده و یقیناَ ضرورت این جریان عظیم از آیه شریفه «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا» سرچشمه و نشات گرفته واین حرکت باشکوه گویای رافت، مهربانی، همدلی و در نهایت وحدت مسلمانان است.

پیاده روی اربعین قوت گرفتن حق و حقیقت است حقیقتی که اشاره و مروری دارد به مظلومیت، حماسه، شجاعت، ایثار، فداکاری، شدائد، ظلم وجور، زیبایی، احلی من العسل، سیاهی، نجات و رهایی، اسارت وغربت، حق و باطل، کینه و حسد، آب و تشنگی و... و آنکسی از این سفر روحانی بهره لازم و کافی می‌برد که به تک تک این مصادیق و موضوعات توجه و مداقه کافی داشته باشد تا به صفوف راستین عاشورا و عاشورائیان پیوسته باشد و به این درجه از یقین برسد که حدیث شریف نبوی «حسین منی وانا من حسین» فراتر از دوران جاهلیت بوده و هر شخصی که در مسیر حرکت امام حسین (ع) گام بردارد یقیناَ در همان مسیر و صراط نبوی گام نهاده و حامل پیام نجات‌بخش حسینی است.

همواره علمای شیعه در هدایت و ترغیب شیفتگان حسینی به انجام زیارت آن امام همام به ویژه در ایام اربعین نقش محوری داشته‌اند و ضمن ارائه رهنمودهای خود نیز به این مهم مبادرت ورزیده‌اند. البته در دوران هشت سال حماسه، ایثار و مقاومت (دفاع مقدس) شهدا و رزمندگان اسلام نیز با تمسک به آموزه‌های دینی و عاشورایی، مشتاق زیارت سید و سالار شهیدان بودند و حتی سربند‌های خود را مزیّن به نام امام حسین (ع) و اباالفضل العباس (ع) می‌کردند تا قوت قلب و مایه آرامش و شجاعتشان باشد.

پیاده‌روی عظیم، باشکوه و سراسر معنویت اربعین نکته‌ها و پیام‌های آشکار و نهفته بی‌شماری دارد که از آن جمله وحدت، مودت، ایثار، احسان، شکوه جبهه مقاومت، نمایش عزّت امت واحده و شکوه و شوکت اسلام و در نهایت وصال به ثارالله و ابن الثاره است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار