همزمان با روز قاسم بن الحسن (ع)؛

تجدید بیعت نوجوانان قزوینی با نوجوان شهید دشت کربلا

نوجوانان قزوینی به تأسی از قاسم بن الحسن، با حضور در صحن امامزاده حسین (ع) قزوین، ولایتمداری خود را اعلام کرده و با آرمان شهید نوجوان دشت کربلا تجدید بیعت کردند.
کد خبر: ۵۳۷۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶ - 04August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، بصیرت نوجوانانی همچون «حضرت قاسم (ع)» در کربلا بیان کننده عمق آگاهی و دفاع از حقیقت این بزرگوار است هنگامی که «حضرت قاسم ابن‌الحسن (ع)» در شب عاشورا در گفتگو با عموی بزرگوارشان به بیان برداشت خود در خصوص شهادت می‌پردازد و جمله ارزشمند «أحلَی مِنَ العَسَل» به معنی «مرگ برای من شیرین‌تر از عسل است» را بیان کردند بسیاری از ارزش‌هایی که در ذهن و دل نوجوانی همچون «قاسم بن الحسن (ع)» شکل‌گرفته را روشن می‌کند.

جوانان می‌توانند به تأسی از «حضرت علی‌اکبر (ع)» و «قاسم بن الحسن (ع)» نقشی پررنگ و مؤثر در پیشرفت اهداف انقلاب داشته باشند. پیام عاشورا سراسر درس عبرت است و هر یک از شهدا و حاضران کاروان کربلا به عنوان الگو‌هایی ارزشمند محسوب می‌شوند.

عاشورا علاوه بر تأثیر اخلاقی ابعاد اجتماعی فراوانی را پیش روی بشر امروز گذاشته است که بکار گیری هر یک از این بعد‌ها زمینه رسیدن به مدینه فاضله و سعادت دنیا و آخرت را فراهم می‌کند.

ظهر امروز (پنجشنبه) به تأسی از قاسم بن الحسن، نوجوانان قزوینی با حضور در صحن امامزاده حسین (ع) قزوین، ولایتمداری خود را اعلام کرده و با آرمان شهید نوجوان دشت کربلا تجدید بیعت کردند.

این مراسم هر ساله همزمان با روز قاسم بن الحسن در ششم محرم الحرام مراسم أحلی من العسل با حضور گسترده نوجوانان قزوینی در صحن امامزاده حسین (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار