برگزاری مراسم دهه اول محرم در خیمه‌گاه نوجوانان عاشورایی هرمزگان

رئیس هیئت رزمندگان اسلام استان هرمزگان از برگزاری مراسم دهه اول محرم به مدت ۱۲ شب در حسینیه عاشقان ثارالله خبر داد.
کد خبر: ۵۳۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰ - 02August 2022

«غلام احمدی‌پناه نخلی» رئیس هیئت رزمندگان اسلام استان هرمزگان‌ در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: مراسم سوگواری دهه اول محرم با شعار «نجات اهل عالم با حسین است» از ۷ الی ۱۸ مرداد در حسینیه عاشقان ثار‌الله به مدت ۱۲ شب ساعت ۲۰:۳۰ برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم‌ها با سخنرانی و حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد عبادی‌زاده» نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «رحمانیان» و حاج آقا باوقار به همراه نوای مداحان اهل بیت (ع) استان هرمزگان برگزار خواهد می‌شود.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام هرمزگان ادامه داد: اجرای مراسم شیرخوارگان حسینی ۱۴ مرداد به صورت پخش مستقیم در نخستین صبح جمعه محرم در حسینیه ثار‌الله برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مراسم «احلی من العسل» ویژه نوجوانان در صبح ششم محرم ساعت ۱۰:۳۰ در حسینیه عاشقان ثار الله برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، یادآور شد: مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور پر‌شور عاشقان و دلسوختگان ثارالله و اهل بیت (ع) نیز در حسینیه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: یک واحد مهد کودک را داریم بنام نوگلان حسینی ۳ تا ۷ سال و هر شب مسابقه کتابخوانی و معرفی کتاب را نیز داریم.

احمدی‌پناه در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که تبیین را یک فریضه قطعی دانستند اشاره کرد و افزود: در هیئت سعی بر آن داشته‌ایم که از اساتید و سخنرانان و هنرمندان شناخته شده با تجربه، توانمند و... در راستای آگاه سازی و تبیین بهره ببریم تا مراسمی باشور همراه با شعور و آگاه سازی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ خادم با هییت رزمندگان همکاری دارند که همگی بر اساس زمان بندی‌هایی که به آنان اعلام شده حضور پیدا می‌کنند سعی برآن داشته‌ایم که هر روز پیش از برگزاری مراسم عزاداری برای سرور و سالار شهدا و یاران با وفایش جلسه اخلاق و جهاد تبیین توسط اساتید مختلف برای خادمین برگزار کنیم.

احمدی‌پناه ادامه داد: در رده سنی کودک و نوجوان و جوان از طریق مربیان و اساتید قدرتمند در زمینه هنر و اخلاق و خانواده با استعانت از زبان هنر سعی کردیم ۷۲ تن شهیدان کربلا را معرفی کنیم و طوری برنامه‌ریزی شده که همه این برنامه‌ها در این ۱۲ شب اتفاق بیفتد.

این مسئول با تاکید براینکه آرامش امروز ما حاصل فداکاری و جان برکفی شهدا است، اضافه کرد: سعی کرده‌ایم در ایام محرم هر شب یک شهید قهرمان هرمزگانی را معرفی کنیم.

رئیس هیئت رزمندگان اسلام هرمزگان خاطرنشان کرد: همان طور که همه ما به این امرآگاهیم که شرکت در مجالس و مراسم که برای سرور سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش بر پا می‌شود، ثواب اخروی دارد؛ امیدوارم تمامی ما بتوانیم با حضور پررنگ و با شور و شعور حسینی قدر این مجالس عزاداری را بدانید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار