سردار خزایی در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

13 آبان توأم با آمیخته ‏هاى فرهنگ انقلابى و اسلامى ماست

مسئول اسبق مرکز مطالعات دفاعی نیروی دریایی سپاه، تسخیرلانه جاسوسی را از قله‏هاى سرنوشت ساز انقلاب اسلامى تلقى کرد و گفت: باید این روز را به عنوان نماد استمرار و پایمردى مردم در راه انقلاب اسلامى حفظ کنیم و نگذاریم این روز کمرنگ شود.
کد خبر: ۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷ - 31October 2013

13 آبان توأم با آمیخته ‏هاى فرهنگ انقلابى و اسلامى ماست

سردار دکتر علی اکبر خزایی، مسئول اسبق مرکز مطالعات دفاعی نیروی دریایی سپاه و استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) و دفاع عالی ملی در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس، ۱۳ آبان را روزی ارزشی، توأم با آمیختههای فرهنگ انقلابی، اسلامی ملت مسلمان ایران دانست و اظهار داشت: در این روز حوادث سرنوشتسازی اتفاق افتاده است، از جمله تبعید حضرت امام در سال ۴۳، کشتار دانشجویان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ به دست رژیم وابسته پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی و بر این اساس این روز در تاریخ انقلاب اسلامی، نماد مقاومت، ایستادگی و فرهنگ انقلاب شده است.

سردار خزایی ادامه داد: انشاءالله ملت مسلمان و انقلابی ایران، به ویژه جوانان در روز ۱۳ آبان حضوری پرشورتر از سالهای قبل خواهند داشت و یک بار دیگر بر استمرار و تداوم شعار مرگ بر امریکا اصرار میکنند و پیوند عمیق خودشان را با آرمانهای حضرت امام و رهبر معظم انقلاب مستحکمتر میکنند و همچنان بر این راه و این صراط مستقیم، پایدار خواهند بود. 

دکتر خزایی افزود: در حقیقت این اقدام راه و مسیر ما را کاملاً شفاف کرد و استراتژی ما را در مقابله با استکبار و عدم سازش با امریکا مشخص کرد و پیامد این حرکت نیز تحولات مختلفی بود که از جانب امریکا صورت گرفت و سرنوشت انقلاب اسلامی را در مسیر پر چالشی انداخت که این نیز برخاسته از روح پایداری و ایستادگی انقلاب اسلامی بود که حضرت امام آن را پایهگذاری کردند و رهبر معظم انقلاب نیز بر ادامه آن تأکید کردند.
 
سردار خزایی خاطرنشان کرد: ما این روز را به عنوان یکی از قلههای سرنوشت ساز انقلاب اسلامی تلقی میکنیم و باید این روز را به عنوان نماد استمرار و پایمردی مردم در راه انقلاب اسلامی حفظ کنیم و نگذاریم این روز کمرنگ شود.
 
استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) درباره اینکه آمریکاییها همواره تسخیر سفارتشان در تهران را تجاوز به حریم خود دانسته و هنوز هم بر آن اصرار دارند و اینکه آیا به لحاظ دیپلماتیک چنین ادعایی پذیرفتنی است یا خیر، گفت: بر اساس حقوق دیپلماتیک، سفارتخانهها جایگاه و موقعیتی در سراسر جهان دارند که در چهارچوب احقاق حقوق و موازین کشورشان عمل میکنند اما نباید حریم و استقلال سیاسی دولتها را با خدشه مواجه کنند.
 
دکتر خزایی ادامه داد: در حقیقت سفارت امریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مکانی برای جلوگیری از حرکت انقلاب، مخالفت و ضربه زدن به انقلاب و در واقع به یک لانه جاسوسی تبدیل شد، به طوری که منشأ تولید تمام توطئههایی که ما در اوایل انقلاب اسلامی داشتیم شامل توطئه های داخلی و خارجی یا جریانات سیاسی و ضدانقلاب و همچنین کودتاهای داخل و خارج، سفارت امریکا بود.
 
وی در ادامه بیان داشت: ما بر اساس آموزههای انقلابی و اندیشههای حضرت امام با هر عامل و جریانی که حاکمیت و استقلال سیاسی انقلاب را خدشهدار کند مقابله میکنیم و سفارت امریکا نیز خارج از عرف دیپلماتیک اقدام به این کارکرد و طبق اسناد به دست آمده کار جاسوسی و توطئه و دسیسه چینی برای ضربه زدن و سرنگونی انقلاب اسلامی را انجام میدادند که ما بر اساس شرایط و مصالح ملی و اهداف انقلابی مان این کار را انجام دادیم و هیچ وقت هم از این عمل پشیمان نیستیم.
 
سردار خزایی گفت: همه ما روز ۱۳ آبان را به عنوان نماد و سمبل فرهنگ انقلابی اسلامی میشناسیم که برخاسته از فرهنگ کفر ستیزی و استکبار ستیزی ملت انقلابی ایران است و همواره در طول این سالها استمرار داشته و این را مردم ما با همه وجودشان پذیرفتهاند و در هیچ شرایطی از آن دست برنمی دارند.
 
دکتر خزایی با تاکید بر موقعیت شناسی و درک بالای مردم در مواقع حساس و با اشاره بر اینکه در این مدت مسائلی انحرافی مطرح شده که باید با امریکا به عنوان رأس جبهه استکبار وارد مصالحه و سازش شویم، خاطر نشان کرد: برخی میگویند حضرت امام نظرشان این نبوده که شعار مرگ بر آمریکا به این صورت مطرح شود! و اینگونه تلاش دارند خط سازش را القاء کنند، اما چون این مسئله با فرهنگ انقلابی ما عجین و آمیخته شده، مردم ما که مردمی فهیم و هوشمند هستند و انتخاب روز ۱۳ آبان بر اساس درایت و هوشمندی آنها صورت گرفته، در روز ۱۳ آبان شعار "مرگ بر امریکا" را با قاطعیت و طنین محکمتری خواهند داد و به جهانیان خواهند فهماند که همچنان بر فرهنگ مقاومت و پایداری خود اصرار دارند.
 
وی ادامه داد: هیچ اتفاقی در این کشور به نفع آمریکا نیفتاده است و ما با توجه به تعارض بنیادینی که با جبهه استکبار به ویژه امریکا داریم، نه امریکا از موضع استکباری خود کوتاه آمده و نه ما از آرمانهای خود عدول کردهایم.
 
استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) در پاسخ به این سؤال که تسخیر لانه جاسوسی در اوایل پیروزی انقلاب تا چه اندازه تأثیرگذار در روند حرکتی انقلاب بود، گفت: در گام اول که در حقیقت با سرنگونی نظام ظلم و استقرار نظام جمهوری اسلامی، حکومت اسلامی را پایه گذاری کردیم مشخص بود که با مشکلات و چالشهایی در مسیر حرکت خود از سوی مستکبرین مواجه خواهیم شد، طبیعتاً گام بعدی ما در جهت تثبیت نظام اسلامی، تسخیر لانه جاسوسی بود که حضرت امام آن را به عنوان انقلاب دوم مطرح کردند.
 
وی افزود: در حقیقت ما در مسیر پیروزی انقلاب این موضوع را اثبات کردیم که تحت هیچ شرایطی حاضر نیستیم وضعیت گذشته را احیا کنیم، بنابراین در گام دوم باید در مقابل هر عاملی که بخواهد مانع از استقرار و حاکمیت نظام اسلامی بشود ایستادگی کنیم و دیدیم که در این مقطع سفارت امریکا عامل مزاحمی در مسیر انقلاب است و باید از سر راه برداشته شود و بر این اساس دانشجویان ما با هوشمندی و درایت و تشخیص به موقع این کار را کردند و «نه» دیگری را به جبهه استکبار و در رأس آن امریکا گفتند.
 
سردار خزایی تسخیر لانه جاسوسی امریکا را گامی در جهت حفظ حاکمیت و نظام اسلامی دانست و با اشاره به اینکه، کار ما خلاف عرف دیپلماتیک نبوده بلکه آنها خلاف عرف دیپلماتیک سفارتخانه را به جاسوس خانه و مرکز توطئه تبدیل کردند، گفت: در حال حاضر نیز در مجامع جهانی بحث شنود مکالمات تلفنی توسط امریکا خارج از عرف و قاعده و منطق است که همه کشورها از این لحاظ رفتار امریکا را یک اقدام مداخلهجویانه تلقی میکنند، بنابراین منش استکباری امریکا چنین اقداماتی را تجویز میکند و ما در جهت دفاع از ارزشها و منافع و حاکمیت سیاسی خودمان این کار را به عنوان یک ضرورت انجام دادیم و هر جا که لازم باشد از آن دفاع میکنیم.
 
دکتر خزایی در پایان و در خصوص اهمیت برگزاری باشکوه مراسم ۱۳ آبان امسال خاطرنشان کرد:مردم فهیم و انقلابی و هوشمند ایران بر اساس درک موقعیت و شناخت شرایط، با شور و حرارت بیشتری وارد صحنه خواهند شد و باشکوهتر و پرشورتر از قبل، همچنان شعار مرگ بر امریکا را سرلوحه شعارهای خودشان قرار خواهند داد و اثبات خواهند کرد که هرگز از شعارها و آرمانهای انقلابی خود عدول نخواهند کرد.
 
گفتگو از: شادمانی
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار