سلحشور در گفت‌وگو با دفاع مقدس تشریح کرد

تفاوت استکبار ستیزی ایران با دیگر مدعیان مبارزه با استکبار

تهیه کننده و کارگردان مجموعه "یوسف پیامبر" گفت: بسیاری از کشورهای دنیا داعیه‌ی استکبارستیزی دارند، ولی غرض آن‌ها از این امر توجه صرف به بُعد مادی قضیه است و توجه چندانی به ابعاد معنوی ماجرا ندارند.
کد خبر: ۵۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹ - 01November 2013

تفاوت استکبار ستیزی ایران با دیگر مدعیان مبارزه با استکبار

"فرجالله سلحشور" در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، با تاکید بر لزوم داشتن درک درست و روشن از استکبارستیزی ایرانی- اسلامی اظهار داشت: استکبار به سرکردگی آمریکای جهانخوار تلاش میکند تمامی امکانات موجود در دنیا را در اختیار خود بگیرد و علاوه بر ثروت و داراییهای کشورهای مختلف، فرهنگها، اعتقادات و همچنین ایمان آنها را مورد هجمه قرار دهد.

وی افزود: بسیاری از کشورهای دنیا داعیهی استکبارستیزی دارند، ولی غرض آنها از استکبارستیزی توجه صرف به بُعد مادی قضیه است و توجه چندانی به ابعاد معنوی ماجرا ندارند؛ این کشورها فقط در جاهایی که با استکبار در چالشهای مادی و منفعتطلبانه قرار میگیرند و منافعشان به خطر میافتد با استکبار رودررو میشوند.

* تفاوت استکبارستیزی ایران با داعیهداران مبارزه با استکبار

سلحشور در ادامه با بیان اینکه تعریف جمهوری اسلامی از استکبارستیزی با دیگران متفاوت است، گفت: ما زمانی که از استکبارستیزی دَم میزنیم هم بُعد مادی را در نظر داریم و هم بعُد معنوی و اعتقادی و فرهنگ بومی را. ما اعتقاد داریم که در برابر هجمهای که استکبار به منابع مادی و معنویمان دارد باید با تمام قوا ایستادگی کنیم.

کارگردان مجموعه تلویزیونی "اصحاب کهف" تصریح کرد: جمهوری اسلامی بر خلاف نظامهای کمونیستی نظامی خدامحور است؛ در کشوری که خدا حاکم است همه اقدامها، تلاشها و فعالیتها بر اساس دستورات الهی صورت میگیرد و خدا در همه قوانین و اقدامات لحاظ میشود، در صورتی که در کشورهای دیگری که داعیه استکبارستیزی دارند توجه به خدا در اولویت نیست.

وی با بیان اینکه داشتههای تاریخی و گرانقدر ملت ایران مثل عنایتهای الهی، آقا امام زمان(عج)، روحانیت و خون شهدا اعتبار و آبروی ویژهای برای این ملت به ارمغان آورده است، افزود: متأسفانه مسئولان این داشتهها را به پای خودشان مینویسند و قصد دارند این طور القاء کنند که این داشتهها به برکت حضور آنها در عرصه مدیریت کشور رقم خورده است، در حالیکه اصلاً این طور نیست.

سلحشور اظهار داشت: ما اگر خیر و برکتی در عرصه فرهنگ داشته و در جهان آبرویی کسب کردهایم نه به خاطر تلاش مسئولان، بلکه به خاطر همت و تلاش اهالی فرهنگ و نزدیک شدن اهالی فرهنگ و هنر به داشتههای تاریخی این ملت بوده است.

* پیادهسازی اقتصاد اسلامی میتوانست بزرگترین ضربه بر پیکره استکبار باشد

نویسنده و کارگردان مجموعه "ایوب پیامبر" تصریح کرد: متأسفانه مسئولان جمهوری اسلامی برای رشد و توسعه فرهنگ استکبارستیزی کار چندانی انجام ندادهاند. اگر اقتصاد ما اسلامی میشد و سیاستهای اقتصاد اسلامی را پیاده میکردیم بزرگترین ضربه را بر پیکره استکبار وارد کرده بودیم، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد و اقتصاد ما همچنان غربی است.

وی تصریح کرد: برای تبیین مفهوم استکبارستیزی ایرانی اسلامی باید روند تحصیل در دانشگاههای ما تغییر میکرد، از تقلید صرف خارج میشد و به بومیسازی میرسید، اما این اتفاق نیفتاد.

* تعلل مسئولان در زمینه اسلامی کردن دانشگاهها

سلحشور افزود: متأسفانه دانشگاههای ما هیچ تغییری نکرده و همان درسهایی را تدریس کردند که در غرب تدریس میشد و همان روشی را در پیش گرفتند که در دانشگاههای غرب پیاده میشد. دولتمردان ما حتی زحمت تشکیل یک جلسه و اتاق فکر را برای بررسی اسلامی شدن این مقولهها به خود نداند.

تهیه کننده فیلم "انسان و اسلحه" ادامه داد: صدها ساعت صدها اقتصاددان را در میز گردهای مختلف دور هم نشاندند و درباره چگونگی اقتصاد و روشهای مختلف آن صحبت کرده و مفاهیم غربی را تا جایی که میتوانستند زیر و رو کردند، اما در مورد تنها چیزی که فکر نکردند و به تنها چیزی که اهمیت ندادند اقتصاد اسلامی بود.

سلحشور با انقاد شدید از رفتار برخی از مسئولان افزود: بعضی از مسئولان جمهوری اسلامی به جای پیروی از دستورات دین دنبال این هستند که دستورات اسلام را باب میل خودشان تفسیر کنند. آنها باب دل اسلام عمل نمیکنند، بلکه اسلام را باب دل خودشان تفسیر و تعریف میکنند و در این راه حتی گاهی حلال و حرام خدا را هم به صراحت کنار میگذارند؛ به عنوان مثال یک دزدی آشکار در اقتصاد ما روی میدهد و آقایان به جای اینکه رسیدگی کنند تفسیرش کرده و سعی میکنند آن را توجیه کنند.

نظر شما
پربیننده ها