مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

دفاع مقدس سرشار از منابع فرهنگی انقلاب اسلامی است

«فرخنده» با بیان اینکه دوران دفاع مقدس غنی‌ترین منابع فرهنگی انقلاب اسلامی است، گفت: بهترین برشی که می‌توان در انظار جوانان در حوزه فرهنگ و هنر و رفتار و منش مدیران تبیین کرد، دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۵۳۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵ - 17July 2022

دوران دفاع مقدس غنی‌ترین منابع فرهنگی انقلاب اسلامی را داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «علی فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز (یکشنبه) در دیدار با سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس غنی‌ترین منابع فرهنگی انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: بهترین برشی که می‌توان در انظار جوانان در حوزه فرهنگ و هنر و رفتار و منش مدیران تبیین کرد، دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تکلیف داریم که اگر امروز آرامش و آسایش و امنیت در کشور وجود دارد و این مسئولیت‌ها به عنوان امانت به ما سپرده شده و از برکت مجاهدت‌های ایثارگران و شهدای والامقام است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: باید از همه ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برای دستیابی به فرهنگ غنی دفاع مقدس و ترویج دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استفاده کرد.

فلاحی بیان داشت: با روحیه انقلابی و جهادی که در دفاع مقدس وجود داشت، در این برهه از زمان نیز باید به فرهنگ دفاع مقدس و روحیه جهادی توجه داشت تا آثار فاخر و اثربخشی در این حوزه تولید شود، گرچه اقدامات خوبی انجام گرفته اما هنوز هم کم است و باید تلاش بیشتری برای معرفی چهره‌ها و پیشکسوتان دفاع مقدس و نقش استان خراسان جنوبی در آن دوران صورت گیرد.

وی از تولید و تدوین ۶۰ عنوان کتاب مکتوب و ۲۰ عنوان کتاب صوتی در سال خبر داد و افزود: برای چاپ انبوه این کتب نیاز به اعتبار ویژه است و انتظار می‌رود با مدیریت جدید در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاهد نشر این کتب در سطح وسیع باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: امسال خراسان جنوبی در تولید کتاب کودک و نوجوان رتبه اول کشور را کسب کرد و این نشان دهنده توجه ویژه نویسندگان استان به حوزه کودک و نوجوان  دفاع مقدس است.

فلاحی هدف از برگزاری جشنواره‌های ادبی و هنری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان دانست و تأکید کرد: باید با استفاده از ظرفیت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جشنواره‌ها را به صورت مشترک برگزار کنیم تا بهره‌برداری بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد ما فعال نمودن سمن‌های مردم‌نهاد در حوزه دفاع مقدس و مقاومت است، تصریح کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس به عنوان یک دانشگاه فرهنگی به مرحله اجرا رسیده و اعتبار خوبی توسط دولت سیزدهم برای آن در نظر گرفته شده و امیدواریم بتوانیم شاهد ساخت موزه در خور شأن برای استان خراسان جنوبی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار