امیر پوردستان در جمع خبرنگاران:

آمریکا باید رفتار و ادبیات خود را تغییر دهد/ ادامه همکاری نظامی با عراق و سوریه

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: با کشورهای دوست از جمله عراق و سوریه همکاری داریم و اگر آنها کمک‌های نظامی از ما بخواهند حاضریم به آنها بدهیم و از آنها پشتیبانی کنیم.
کد خبر: ۵۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ - 22September 2015

آمریکا باید رفتار و ادبیات خود را تغییر دهد/ ادامه همکاری نظامی با عراق و سوریه

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه رژه 31 شهریور نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما با کشورهای دوست از جمله عراق و سوریه همکاری داریم و اگر آنها کمکهای نظامی از ما بخواهند حاضریم به آنها بدهیم و از آنها پشتیبانی کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا پس از توافق ایران و 1+5، ایران با ائتلاف علیه داعش همکاری میکند یا خیر؟ گفت: بعد از قطعنامه و برجام همچنان ادبیات مسئولین آمریکایی مانند قبل است و آنها همواره به تهدیدات خود ادامه میدهند و بی تردید اینگونه موضع گیریها فاصله دو کشور را افزایش میدهد و ما پی می بریم که فرمایش امام راحل نسبت به آمریکا، شیطان بزرگ حقیقت است.

امیر پوردستان افزود: پس از برجام، آمریکاییها سعی کردند از طریق کشورهای اروپایی جای پایی برای خودشان در ایران پیدا کنند.

وی افزود: با توجه به تدابیر مقام معظم رهبری و هدایت عالمانه و حکیمانه ایشان، جای پای آمریکاییها در ایران قطع شده است، اما آنها تصور میکردند که پس از برجام میتوانند از طریق برخی کشورهای اروپایی جای پایی برای خود فراهم کنند.

 فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به هوشیاری مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: با هدایتهای ایشان، این جای پا نیز از آنها گرفته شد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از گروهکهای تروریستی و تهدیدشان برای ایران چیست، گفت: ما روی آنها اشراف کامل داریم، چه در عراق و چه در افغانستان بر روی آنها مسلط هستیم.

امیر پوردستان همچنین ادامه داد: اگر از مرز 40 کیلومتری را که مشخص کردهایم بخواهند عبور کنند با پاسخ تند ما مواجه میشوند.

وی با بیان اینکه ما لحظه به لحظه اقدامات گروهکهای تروریستی را رصد میکنیم، گفت: اگر آنها اقدامی کنند، حتما پاسخ تندی را از جانب ایران دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار