یادداشت؛

13 آبان تداعی‌گر اقتدار و عزت جوانان ایرانی علیه کفر

روز 13 آبان ماه تداعی‌کننده اقتدار و عزت جوانان ایرانی علیه استکبار جهانی است که توانستند کفر و ستم را با رهبری امام راحل نابود کردند.
کد خبر: ۵۳۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۱ - 03November 2013

13 آبان تداعی‌گر اقتدار و عزت جوانان ایرانی علیه کفر

خبرگزاری دفاع مقدس- زهرا آخوندی: روز 13 آبان، در حقیقت تداعی کننده حوادث مهمی است که به راستی این حوادث در شکلگیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار، ستم و زور یعنی آمریکای جنایتکار از ایران نقش اساسی و مؤثری داشت.

در روز 13 آبان سال 1343، مأموران رژیم شاه، امام خمینی (ره) را در قم دستگیر کرده و به دستور ارباب خود آمریکا، ایشان را به ترکیه تبعید کردند.

در روز 13 آبان سال 1357، دانشآموزان تهرانی در اعتراض به دخالتهای آمریکا در ایران، راهپیمایی عظیمی برپا کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرده و آنان را به جرم وطنخواهی و انقلابی بودن به خاک و خون کشید.

اقدام وحشیانه رژیم شاهنشاهی در کشتار جوانان کشور نه تنها آنان را از اهداف والای خود دور نکرد، بلکه موج خشم و نفرت را در بین آنها دو چندان کرد و هوشیارتر و آمادهتر از همیشه در برابر حکومت کفر و جور و ستم استوار ایستادند.

در روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، سفارت یا لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.

روز دانشآموز تنها یک نام و یک روز نیست، بلکه درس بزرگی برای همه است تا بدانند ایستادگی در مقابل ستمگران و مستکبران به سن و جنسیت مربوط نیست.

روزی در برههای از زمان جوانان این مرز و بوم نتوانستند در برابر بیعدالتیها، ستمگری و نوکری شاه خائن در مقابل ارباب آمریکایی، تاب بیاورند و حرکتی تاریخی و جنبشی عظیم را ایجاد کردند که افتخاری بزرگ نه تنها در برگ زرین تاریخ کشورمان، بلکه سراسر جهان شد تا دنیا بداند جوانان ایران زمین همواره هوشیار و با قدرت در سایه رهبری حرکت میکنند و عشق به انقلاب و مقاوم معظم رهبری در دل آنها ریشه دارد. هرگز هیچ توطئهای در آنان اثرگذار نخواهد بود.

آری به راستی در پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران هر یک در هر سنی سهمی داشتند و با ایستادگی و مقاومت شاه نوکر و اربابان زورگوی وی را از کشور بیرون کردند.

امروز نیز جوانان ایران زمین، مقتدرانه با عشق به ولایت در برابر مشکلات و سختیها مقاوم ایستادهاند و توطئه دشمنان را خنثی کرده و نقش بر آب میکنند.

اهمیت 13 آبان و روز دانشآموز به حدی است که مقام معظم رهبری نیز در این باره فرمودند: ملت ما ملتی است شجاع، با عزم و تصمیم و اراده و مظلوم. مظلوم از سوی چه کسانی؟ از سوی زورمداران و زرمدارانی که برایشان نه بشر مهم است، نه حقوق انسانها مهم است، نه شرافت مهم است؛ برایشان سلطه و قدرت بی مسئولیت و بی انتها اهمیت دارد و در سطح جهان دنبال آن هستند.

روز سیزدهم آبان در حقیقت نمایانگر مظلومیت ملت ایران است که در این روز مردم ایران مظلومیت خود را فریاد کردند تا همه جهان بدانند چه بر سر ملت آمده است و در دوره ستمشاهی و رژیم پهلوی چه ستمها که بر مردم نشد و بزرگترین آن اعطای حق کاپیتولاسیون به آمریکای جهانخوار بود.

اسنادی که از لانه جاسوسی بیرون خارج شد تقریباً به اندازه یک کتاب صد جلدی است که حقایقی را آشکار کرد؛ در حال حاضر نیز این مدارک و اسناد موجود بوده، چاپ شده و در دسترس همه قرار دارد.

آمریکا به ظاهر مدعی دفاع از حقوق بشر و حافظ منافع مردم است، اما در عمل تمامی حقوق انسانها را پایمال میکند. در دوره طاغوت آمریکا به ظاهر دست دوستی به شاه داد و در باطن به دنبال منافع خود بود و شاه خائن نیز از او حمایت میکرد.

اگر امروز ابرقدرتهای عالم بخواهند طبق عادت خودشان حقوق ملت ما را پایمال کنند، قطعا ملت ما ظلم تحمل نمیکنند و در مقابل زورگویان ایستادگی کرده و از مظلومان جهان حمایت می کنند. مردم ایران در مقابل هیچ ستمی بی تفاوت نخواهد بود و هیچ ترس و واهمهای از مبارزه با دشمنان و ابرقدرتهای ستمگر جهان را ندارد.

از ماجرای سیزدهم آبان سالهای زیادی گذشته و آن قضیه به تاریخ پیوسته است؛ اما حقیقتی که ماجرای سیزدهم آبان و تسخیر لانه جاسوسی با خود به همراه داشت و دشمنان را رسوا کرد و مظلومیت ملت ایران و را به جهانیان نشان داد عدم تحمل ظلم از سوی ملت ایران در مقابل ظالمان و ستمگران بود که همچنان به حال خود باقی است و تا ابد خواهد بود.

امروز هم ما به کسی ظلم نمیکنیم؛ ما به هیچ ملتی تجاوز نمیکنیم؛ ما حقوق هیچ ملتی را در هیچ نقطهای از عالم پایمال نمیکنیم؛ اما اگر قدرتمداران عالم بخواهند طبق عادت خودشان حقوق ملت ما را پایمال کنند، ملت ما ظلم را از سوی هر کس و هر قدرتی تحمل نخواهد کرد و در برابر زورگویان عالم ایستادگی می کند.

و امروز نیز ملت ایران، پیر و جوان، زن و مرد همه گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و تا پای جان از انقلاب و رهبری حمایت و پیروی میکنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
0
0
تحلیل جامع و خوبی بود
برای 13 آبان
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار