جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان:

۲۵۰۰ یادمانی در سطح کردستان شناسایی شده است

«رسولی» گفت: در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ نقطه یادمانی در سطح استان از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان به همراه وقایع آن شناسایی و نقطه‌یابی شده و به عنوان کاری تحقیقاتی و پژوهشی موجود است.
کد خبر: ۵۳۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳ - 25June 2022

۲ هزار و ۵۰۰ نقطه یادمانی در سطح کردستان شناسایی شده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سرهنگ «رمضان رسولی» جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان امروز (شنبه) در بازدید دانشجویان دافوس سپاه پاسداران از یادمان شهدای گمنام و مقاومت باشگاه افسران سنندج اظهار داشت: در سال‌های ۱۳۵۸ و ۱۳۵۹ ایثار و مجاهدت‌های فراوانی در استان کردستان اتفاق افتاده و مرکز فرهنگی دفاع مقدس محل شهدایی است که در مقاومت باشگاه افسران نقش آفرینی کردند و زمانی که تنها مکان‌های لشکر ۲۸ پیاده کردستان، باشگاه افسران، رادیو و تلویزیون و فرودگاه سنندج، در دست نیروی انقلابی بود شهدا با ایثار و فداکاری آن را حفظ کردند.

وی افزود: در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ نقطه یادمانی در سطح استان از سوی حفظ آثار کردستان به همراه وقایع آن شناسایی و نقطه‌یابی شده و به عنوان کاری تحقیقاتی و پژوهشی موجود است.

رسولی تصریح کرد: در سال ۱۳۷۸ زمانی که دکتر چمران رئیس بناید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور بودند، در سفر به استان کردستان مکان فعلی این اداره کل و مرکز فرهنگی شهدای گمنام که نقطه‌ای نورانی و معنوی در سطح استان است را به عنوان موزه دفاع مقدس کردستان در نظر گرفتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر موزه دفاع مقدس سایر استان‌ها به بهره‌برداری رسیده اما در استان کردستان با وجود رشادت، حماسه و ایثارگری‌های فراوانی که اتفاق افتاده، این مکان در شان رشادت و ایثار شهدا و خانواده شهدا نیست بنابراین شورای هماهنگی حفظ آثار استان در سال ۱۳۹۸ به ریاست استاندار و با حضور جمعی از فرماندهان استان تشکیل شد و قطعه زمینی به مساحت ۹ هکتار واقع در روبروی تپه الله اکبر سنندج به موزه دفاع مقدس استان کردستان اختصاص یافته است.

جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان یادآور شد: در حال حاضر امور طراحی و مطالعه این زمین در دست انجام است و در سفر ریاست جمهوری بعد از اینکه اعتبارات آن مصوب شد، کار اجرایی موزه شروع می‌شود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار