گوترش خواستار تمدید مکانیسم کمک‌های فرامرزی به سوریه شد

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از اعضای شورای امنیت خواست مکانیسم کمک‌های فرامرزی به سوریه را تمدید کنند.
کد خبر: ۵۳۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴ - 21June 2022

گوترش خواستار تمدید مکانیسم کمک‌های فرامرزی به سوریه شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل شامگاه گذشته (دوشنبه) در نشست شورای امنیت سخنرانی کرد.

وی در جریان سخنرانی خود تاکید کرد: من از اعضای شورای امنیت می‌خواهم که مکانیسم کمک‌های فرامرزی به سوریه را که در قطعنامه شماره ۲۵۸۵ آمده است را به مدت ۱۲ ماه دیگر تمدید کنند.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه تاکید کرد: زمانی که صحبت از کمک به افراد نیازمند در کل اراضی سوریه می‌شود، پس باید همه کانال‌ها برای کمک رسانی باز و در دسترس باشد.

گوترش افزود: در شرایط کنونی ضرورتی برای تغییر مکانیسم کمک‌های بین المللی به سوریه وجود ندارد و با تمدید همان راهکار قبلی می‌توانیم به مردم این کشور کمک کنیم.

وی که در جلسه ماهانه شورای امنیت سازمان ملل صحبت می‌کرد در ادامه افزود: اگرچه افزایش کمک‌ها در خطوط مقدم یک دستاورد مهم بوده است، اما در شرایط کنونی، این کمک‌ها در مقیاسی نیست که جایگزین یک واکنش فرامرزی بزرگ شود.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: پاسخ به رنج و آسیب پذیری ۴.۱ میلیون نفر در منطقه که نیاز به کمک و حفاظت دارند، یک امر اخلاقی ضروری است.

گفتنی است مکانیسم کمک‌های فرامرزی به سوریه که در قطعنامه ۲۵۸۵ شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۱۴ تصویب شد، شامل کمک رسانی از طریق چهار نقطه مرزی به سوریه است و ۱۰ ژوئیه منقضی می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار