استاندار خوزستان خبر داد:

پایان مرحله آواربرداری در ساختمان حادثه دیده متروپل آبادان

خلیلیان گفت: به امید خدا تا پایان امروز مرحله آواربرداری را به اتمام می رسانیم ولی در خصوص نحوه رفتار با باقیمانده سازه ساختمان و چگونگی مدیریت آن باید کارشناسان ذیربط اظهار نظر کنند.
کد خبر: ۵۲۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ - 02June 2022

پایان مرحله آواربرداری در ساختمان حادثه دیده متروپل آبادانبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، «صادق خلیلیان» استاندار خوزستان امروز (پنجشنبه) با حضور در محل حادثه، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فاز اول کار در حادثه متروپل، علمیات امداد و نجات به مصدومان این حادثه بود که در ۴ روز اول آن را انجام دادیم و ۳۷ مصدوم داشتیم که بیشتر آنها از بیمارستان مرخص شدند.

وی افزود: فاز دوم کار در حادثه متروپل نیز آواربرداری همراه با جست‌وجوی پیکرها و احیاناً افرادی که ممکن بود زنده از زیر آوار بیرون بیایند، که در حال حاضر در انتهای این مرحله قرار داریم و بر اساس آخرین آمار از ۳۷ نفر فوتی این حادثه برای ۳۳ نفر از آنها جواز دفن صادر شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: مابقی، اجزای بدن هستند که پزشکی قانونی باید آنها را از نظر ژنتیکی مورد بررسی قرار دهد تا بتوانیم اظهار نظر قطعی در این زمینه داشته باشیم.

خلیلیان خبر داد: بعد از اتمام عملیات آواربرداری از متروپل موضوع باقیمانده سازه مطرح می‌شود که از نظر فنی یک تیم کارشناسی متشکل از نظام مهندسی، شهرداری و راه و شهرسازی این سازه باید بررسی و نظر بر ناپایدار بودن آن بعدها برای پایدارسازی و یا تخریب طبقاتی برای جلوگیری از آسیب به ساختمان‌های اطراف تصمیم‌گیری می‌شود.

وی یادآور شد: به امید خدا تا پایان امروز مرحله آواربرداری را به اتمام می رسانیم ولی در خصوص نحوه رفتار با باقیمانده سازه ساختمان و چگونگی مدیریت آن باید کارشناسان ذیربط اظهار نظر کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه افراد مختلفی که امکان سکونت در اطراف برج متروپل را ندارند باید به فرمانداری مراجعه کنند، بیان کرد: یک دفتر رسیدگی به شکایات برای کارگرانی که در پروژه‌های مختلف مالک ساختمان کار می‌کردند، پرداخت دیه فوت شدگان و پرداخت خسارت به مصدومان با هماهنگی دادستان تشکیل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار