سردار علاماتی در گفت‌وگو با دفاع پرس خبر داد:

دانشگاه‌ها میزبان نشست‌های تخصصی دفاع مقدس می‌شوند

معاون مطالعات، تحقیقات و آموزش پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس باب یان این‌:ه نشست‌های تخصصی دفاع مقدس در آینده با همکاری دانشگاه‌ها نیز برگزار خواهد شد، گفت: برخی مباحث دفاع مقدس، عام هستند که باید در دانشگاه‌ها مطرح شوند و مخاطبان دانشگاهی از این نشست‌ها بهره‌برداری کنند.
کد خبر: ۵۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۵ - 09September 2015

دانشگاه‌ها میزبان نشست‌های تخصصی دفاع مقدس می‌شوند

سردار غلامرضا علاماتی معاون مطالعات، تحقیقات و آموزش پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، درباره برگزاری اولین نشست تخصصی دفاع مقدس در سال 94، اظهار داشت: هدف نهایی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، نهادینه کردن تجارب علمی و عملی دفاع مقدس به منظور جلوگیری از تحریف تاریخ و میراث گرانبهای شهیدان و نابودی آن است.

وی افزود: پژوهشگاه دفاع مقدس وظیفه دارد این علم و تجارب را نهادینه کند و برای این امر، یکی از برنامههایی که در حوزه پژوهشی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در اولویت قرار گرفته است، برگزاری نشستهای تخصصی است؛ تا این نشستها بتوانند بخشی از مطالب مورد نیاز مخاطبین خود در حوزه عام و خاص پاسخگو باشند.

علاماتی تصریح کرد: ما مفتخریم در آستانه هفته دفاع مقدس و برای شروع کار، اولین نشست را برگزار کردیم و انشاءالله بهصورت سلسلهوار و ماهانه این نشستها شکل خواهد گرفت و ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون مطالعات، تحقیقات و آموزش پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با بیان اینکه امیدواریم با این نشستها نقش موثری در راستای پاسخگویی به نیازهای مخاطبین اعم از نیروهای مسلح و مردم ایفا کنیم، بیان داشت: امیدواریم این نشستها به رشته تحریر در بیاید و ما بتوانیم با انتشار سلسله مطالب ویژه این نشستها، در خدمت تمام کسانی که نیازمند این مباحث هستند، باشیم.

وی خاطرنشان کرد:سعی ما این است که این نشستها را به صورت ماهانه و و در صورت امکان، هر 15 روز یکبار برگزار کنیم.

سردار علاماتی تاکید کرد: این نشستها ممکن است در حوزه پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و یا با همکاری دانشگاهها و مراکز نیروهای مسلح و در آن مکانها برگزار شود و این موضوع به نوع پژوهش و موضوعات مورد بحث بستگی دارد. چون برخی موضوعات تخصصی هستند که مخاطبان و مدعوین خاص دارد. برخی مباحث هم عام هستند که باید در دانشگاهها این مباحث مطرح شوند و مخاطبان دانشگاهی از این نشستها بهرهبرداری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار