امیر اسماعیلی در جمع خبرنگاران عنوان کرد

رصد ماهواره‌های دشمن توسط قرارگاه پدافند هوایی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: هر وسیله پرنده‌ای که یک متر از سطح زمین ارتفاع بگیرد تا ماهواره‌ها توسط قرارگاه رصد می‌شوند.
کد خبر: ۵۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ - 05September 2015

رصد ماهواره‌های دشمن توسط قرارگاه پدافند هوایی

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) در حاشیه جشنواره مالک اشتر این قرارگاه در جمع خبرنگاران گفت: برپایی جشنواره مالک فقط برای رسیدگی به امور نیروی انسانی نیست؛ بلکه این جشنواره نحوه گسترش، نواقص احتمالی، و آمایش سرزمینی سامانههای پدافندی، یعنی مکانیابی برای استقرار سامانههای پدافندی را نیز بررسی میکند.

وی با بیان اینکه امروز گسترش سامانههای راداری پدافند هوایی نسبت به گذشته سه برابر شده است، افزود: اشراف با بررسیهای خود مشخص میکند که سامانههای راداری در چه نقطهای قرار گیرند؛ در واقع درخصوص وضعیت کمّی، کیفی و آمایش سرزمینی سامانهها اظهار نظر میکند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) خاطرنشان کرد: این قرارگاه هفت سال است که تشکیل شده و به دلیل فعالیتهایی که از زمان تشکیل تاکنون انجام داده، سل گذشته از سوی اشراف مورد تقدیر قرار گرفت؛ که این نشان میدهد کارکنان قرارگاه فعالیتهای قابل تقدیری داشتهاند.

امیر اسماعیلی با اشاره به توانمندیهای قرارگاه پدافند هوایی تأکید کرد: هر وسیله پرندهای که یک متر از سطح زمین ارتفاع بگیرد تا ماهوارهها توسط قرارگاه رصد میشوند.

وی در پاسخ به سوال دفاع پرس درباره احتمال شناسایی پرندههایی که در قسمت پایینی هواپیماهای مسافربری قرار گرفته و قصد ورود به حریم هوایی کشورمان را دارند؛ با اشاره به بر زمین نشانده هواپیمای متعلق به ایساف گفت: جواب این سوال را اینگونه میدهیم که آیا شناسایی هواپیمایی که به زیر هواپیمای مسافربری چسبیده راحتتر است، یا شناسایی یک هواپیمای کاملاً مسافری که نظامیان سرنشین آن هستند و قصد فریب پدافند کشورمان را دارند؟

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) افزود: اگر پرندهای زیر هواپیمای مسافربری بچسبد چندین نقص را مشخص میکند.

امیر اسماعیلی تصریح کرد: کشورهای فرامنطقهای به دلیل داشتن عطش در کسب اطلاعات راهبردی و دفاعی کشور ما علیرغم داشتن ماهواره مجبورند از پرندههای پنهانکار استفاده کنند؛ که در صورت استفاده از این پرندهها، سامانههای پدافندی کشورمان آنها را شناسایی و رصد میکنند.

وی ادامه داد: نمونه این اقدام در شناسایی هواپیمای پهناکار U2 که قصد داشت به مرزهای هوایی کشورمان تجاوز کند، قابل مشاهده است، که این هواپیما قبل از رسیدن به مرزهای هوایی کشور مورد شناسایی قرار گرفت، و با اخطاری که به آن داده شد مجبور به تغییر مسیر و دور شدن از مرزهای کشور شد.

امیر اسماعیلی در پاسخ به سؤالی مبنی بر تبادل سامانهها پدافندی با دیگر کشورها گفت: این سامانهها متعلق به ملت ایران است، و به همین خاطر باید در قلب ملت عزیز ایران باقی بماند؛ بر این اساس هیچ تبادل صورت نمیگیرد؛ چراکه در این صورت حمله به مواضع دفاعی کشورمان راحت میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها