امام جمعه کازرون:

ساده زیستی و ولایت مداری از ویژگی های شهیدان رجایی و باهنر بود

امام جمعه کازرون گفت: شهید رجایی مسئولیت را فرصتی برای جمع آوری ذخائر دنیوی و ترفیع موقیت خود نمی دانست بلکه آن را فرصتی برای خدمت می دانست و هیچ گاه به دنبال مسئولیت نرفت بلکه این مسئولیت بود که به سراغ او می رفت.
کد خبر: ۵۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ - 03September 2015

ساده زیستی و ولایت مداری از ویژگی های شهیدان رجایی و باهنر بود

به گزارش دفاع پرس از فارس، یادواره شهدای کارمند توسط ستاد بزرگداشت هفته دولت و با همکاری حوزه مقاومت بسیج اداری کارگری با حضور مسئولین شهرستان و آحاد مردم در مسجد جامع شهدا کازرون برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه کازرون ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر به ساده زیستی شهید رجایی اشاره کرد و اظهارداشت: رجایی مسئولیت را فرصتی برای جمع آوری ذخائر دنیوی و ترفیع موقیت خود نمی دانست او مسئولیت را فرصتی برای خدمت می دانست و هیچ گاه به دنبال مسئولیت نرفت بلکه این مسئولیت بود که به سراغ او می رفت.

حجت الاسلام محمد خرسند ولایت مداری را دیگر ویژگی برجسته شهید رجایی برشمرد و خاطرنشان کرد: او به معنای حقیقی کلمه ذوب در ولایت بود و در مقابل ولی فقیه برای نظر خود ارزشی قائل نبود.

خرسند در ادامه افزود: زمانی که بنی صدر در جلسات هیئت دولت به ایشان بددهنی و فحاشی می کرد، شهید رجایی می گفت: آقای بنی صدر من به دو دلیل جواب تو را نمی دهم اول اینکه امام به من فرمود سکوت کنم و دوم اینکه مردم چه گناهی کرده اند که در آتش دعوای من و شما بسوزند.

در ادامه، مدیرکل فنی استانداری فارس با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در طول مدت 2 سال گذشته، پذیرش حق فناوری مسالمت  آمیز هسته ای توسط غرب را ثمره کار شبانه روزی تیم مذاکره کننده و رهنمودهای رهبری و مدیریت ریاست جمهوری دانست و خاطرنشان کرد: سرداران دیپلماسی از منافع ملی در مقابل 6 قدرت جهانی دفاع نمودند و همین بس که اگر قرار است تجارتی انجام شود بصورت مستقیم و بی واسطه خواهد بود، دیگر کسی واسطه نیست که پول این ملت در دست او قرار بگیرد و فردا روزی بخواهیم دنبال آن در بانک های خارجی بگردیم یا پرونده های چند هزار میلیاردی را در داخل زیر و رو کنیم.

عنایت الله رحیمی همچنین به کنترل تورم و رشد اقتصادی 3 درصد اشاره و عنوان داشت: با احیاء سازمان مدیریت و برنامه ریزی دولت سعی دارد طبق چشم انداز بلند مدت حرکت کند و متاسفانه در گذشته برخی برنامه پنجم توسعه را غیر ایرانی می خواندند و گفتند ما حاضر نیستیم طبق آن حرکت کنیم در صورتی که می شد ایرادات را رفع کرد و با این نگاه کشور به سمتی رفت که برنامه مصوب کمتر اجرا شد و همین موضوع ما را از رسیدن به اهداف تعیین شده در چشم انداز 20 ساله دور ساخت و موجب خسران مردم و کشور شد.

وی ایجاد فرصت های مناسب اقتصادی را منوط به مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی دانست و تاکید کرد: علی رغم اینکه برخی هر روز اسمی را در جیب خود داشتند و قرار بود مطرح کنند و نمی کردند در دو سال گذشته اسم های زیادی بدون اینکه در جیب کسی باشد مطرح شد و در اختیار قوه قضائیه که با جدیت پیگیر رسیدگی به چنین پرونده هایی است قرار گرفت.

فرماندار شهرستان کازرون نیز در ابتدای این مراسم با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته، گفت: با وجود تنگناهایی که در زمینه تخصیص اعتبار و بودجه وجود داشت، نه تنها هیچ طرح عمرانی در این شهرستان متوقف نشد بلکه روند قابل توجهی نیز داشت.

حمید رضا گرامی افزود: هم اینک سرمایه گذاران بسیاری برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف کازرون اعلام آمادگی کردند و امروز حدود 10 هزار میلیارد تومان در زمینه های گوناگون تقاضای سرمایه گذاری در سطح شهرستان داریم.

به گزارش دفاع پرس، در پایان نیز از کارمندان و مسئولین نمونه ادارات تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها