سی و یکمین یادواره ۱۲۸ شهید روستای فردوی قم برگزار می‌شود

دبیر ستاد یادواره شهدای روستای فردوی از برگزاری مراسم سی و یکمین یادواره ۱۲۸ شهید این روستا در روز جمعه ۳۰ اردیبهشت خبر داد.
کد خبر: ۵۲۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶ - 11May 2022

سی امین یادواره ۱۲۸ شهید روستای فردوی قم برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «علی واحدی» عصر امروز در نشست خبری تشریح جزییات مراسم سی و یکمین یادواره شهدای روستای فردو که در سالن جلسات مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، اظهار داشت: این مراسم طی دو روز پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت در قم و روستای فردو برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم یادواره روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت با ادای احترام به مزار شهید مدافع حرم «مهدی ایمانی» در حرم مطهر حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود و با غبارروبی مزار شهدا در گلزار شهدای شیخان و سپس در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) ادامه می‌یابد.

دبیر ستاد یادواره شهدای روستای فردو گفت: پس از اجرای مراسم در گلزار، برنامه بعدی ستاد یادواره با عنوان اهالی بهشت برگزار می‌شود که در روستای خورآباد، گلزار شهدای شهر کهک و روستای ویریچ با برپایی ایستگاه صلواتی و اجرای سرود یاد و خاطره شهیدان را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به اینکه روز جمعه مراسم اصلی یادواره شهدای در روستای فردو برگزار می‌شود، افزود: این مراسم با حضور یکی از مقامات کشوری و با مداحی محمدرضا بذری برگزار می‌شود.

واحدی بیان کرد: رونمایی از پوستر کنگره شهدای فردو و رونمایی از سایت «فردو دات آی» آر از برنامه‌های روز جمعه سی و یکمین یادواره شهدای روستای فردو است.

دبیر یادواره شهدای روستای فردو از ثبت موسسه فرهنگی هنری یادیاران فردوس خبر داد و گفت: از این پس ستاد یادواره شهدای فردو، به عنوان کنگره شهدای فردو (مهد الشهدا) برگزار می‌شود و در حال برنامه ریزی برای برگزاری کنگره شهدای فردو در سال آینده هستیم.

روستای فردو با ۷ سردار و ۱۱۸ شهید و ۳ شهید گمنام نخستین روستای شهیدپرور کشور است، که در میان این شهیدان شهید انقلاب، شهید موشکی، شهید امنیت و شهید مدافع حرم وجود دارد که سید این شهیدان هم سردار شهید جعفر حیدریان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار