امام جمعه رودسر:

معلمان دینی؛ خط مقدم آشنایی دانش‌آموزان با معارف دین

حجت الاسلام «تقی روحانی» با بیان اینکه اگر دانش آموزان می‌خواهند با معارف دین آشنا شوند خط مقدمش معلمان دینی مدارس هستند، گفت: معلمان ما باید خودشان دست به کتاب و قرآن باشند تا دانش‌آموزان هم از آنان درس بگیرند.
کد خبر: ۵۲۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵ - 05May 2022

معلمان دینی؛ خط مقدم آشنایی دانش‌آموزان با معارف دین

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت الاسلام «تقی روحانی» امام جمعه شهرستان «رودسر» عصر امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: از مدیران آموزش و پرورش و همکارانشان برای برگزاری این نشست تقدیر و تشکر می‌کنم.

امام جمعه رودسر با بیان اینکه پروردگار متعال در قرآن کریم از مقام علم تجلیل کرده است، تصریح کرد: معلمانی که به عنوان معلم نمونه انتخاب شده اند بار مسئولیتشان چندین و چند برابر اضافه شده و این تجلیل‌ها نماد است؛ تنها سخن خداوند می‌تواند این مقام را به نحو شایسته مورد تجلیل قرار دهد.

وی با اشاره به روز شهادت شهید «مرتضی مطهری» به نام روز پاسداشت مقام معلم خاطرنشان کرد: این امر حکمتی عمیق و بسیار گسترده دارد و از معلمان عزیز می‌خواهم در این مورد تحقیق و تدبر کنند که چرا روز شهادت این علامه به نام روز معلم اعلام شد و همه در این روز به یکدیگر تبریک می‌گویند.

روحانی با اشاره به سه عامل اصلی که در شهید علامه مرتضی مطهری وجود داشت و معلمان لاجرم باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند، تاکید کرد: ویژگی اول شهید مطهری اهل تهذیب و نماز شب، روزه و گریه بر امام حسین (ع) بود؛ معلمان ما هم باید درون خود را بسازند تا متعلم در کنار کسب تعلیم از آن‌ها کسب تهذیب کند.

وی شهید مطهری را زبان گویای اسلام و ایدئولوگ نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و متذکر شد: نطق‌های شهید مطهری در حسینیه ارشاد تهران لرزه به اندام می‌انداخت و به واسطه آن افکار منحرفان در جا خفه می‌شد.

امام جمعه رودسر با بیان اینکه اگر یک معلم تهذیب نداشته باشد سخن او در دانش‌آموز اثر نخواهد کرد و کلامش نافذ نمی‌شود، تصریح کرد: ویژگی دوم علامه شهید مطهری عالم بودن و اهل علم بودن ایشان بود؛ بنابراین معلم باید همیشه کتاب به دست باشد و برای وسیع کردن علم خود بکوشد و کتاب بخواند و اهل مطالعه باشد.

وی افزود: شهید مطهری در مقابله با خطوط انحرافی و التقاطی، اهل مبارزه همه جانبه و خستگی ناپذیر بود و فریاد می‌زد؛ معلمان ما هم باید اینگونه باشند و از این سیره و روش پیروی کنند تا افکار اسلامی به دروغ به جامعه منتقل نشود.

روحانی با بیان اینکه اگر معلمان می‌خواهند پا جای پای شهید مطهری بگذارند آن هم در نظامی که انقلابش انقلاب فرهنگی است باید مانند این علامه بزرگ و عالیقدر حرکت کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم همه دستگاه‌های فرهنگی با توجه به شرایط حال حاضر فرهنگی به نحوی در مدارس بدرخشند که خروجی آن برای اسلام و انقلاب قابل مشاهده باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر دانش آموزان می‌خواهند با معارف دین آشنا شوند خط مقدمش معلمان دینی مدارس هستند، تاکید کرد: متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود که از معلم سایر دروس برای تدریس دینی استفاده می‌شود و هیچ چیز سر جای خودش نیست؛ در حالی که اگر انتظار داریم فرزندانمان متدین به دین اسلام و به خون شهیدان شوند باید چنین ضعف‌هایی را برطرف سازیم و از بین ببریم.

امام جمعه رودسر با اشاره به بی تفاوتی دانش آموزان در مدارس به امر اقامه نماز متذکر شد: برخی می‌گویند، چون در محیط خانواده پدر و مادر به امر نماز بی توجهند فرزندانشان هم به این موضوع بی توجه می‌شوند، در حالیکه این سخن درست نیست؛ زیرا بلال حبشی پدر و مادری داشت که هر دو مشرک بودند، اما او عاشق پیغمبر اکرم (ص) بود و موذن ایشان شد، بنابراین ذکر چنین دلایلی اصلاً قابل قبول نیست.

وی تعمیق ارتباطات دانش‌آموزان در مدارس با دو مولفه اقامه نماز و قرآن کریم را لازم و ضروری خواند و افزود: معلمان ما باید خودشان دست به کتاب و قرآن باشند تا دانش‌آموزان هم از آنان درس بگیرند؛ هفته معلم فرصت خوبی است تا این مفاهیم را مرور کنیم تا مدیون شهید مطهری‌ها، علیزاده‌ها، عشوری‌ها و ۷۰۰ شهید گلگون کفن شهرستان نباشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار