کوچک‌زاده در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

بت اقتدار دروغین آمریکا در 13 آبان شکسته شد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به رو شدن دست آمریکایی‌ها در جاسوسی از ملت‌های دنیا در 34 سال پیش گفت: با فرض حل مسئله هسته‌ای، خانواده شهدا اجازه رابطه با آمریکا را به ما نخواهند داد.
کد خبر: ۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۸ - 30October 2013

بت اقتدار دروغین آمریکا در 13 آبان شکسته شد

"مهدی کوچکزاده"، در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم 13 آبان گفت: یک راه پی بردن به اهمیت این روز، توجه به عنوانی است که برای این روز انتخاب شده و آن روز مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته است. فکر نمیکنم هیچ انسان صاحب عقل و خردی، بر حسب فطرتش مخالف مبارزه با قلدری، زورگویی و تمامیتطلبی باشد که در تمام این مفاهیم نام استکبار جمع شده است.

وی ادامه داد: هر انسان عاقلی که امام(ره) را الگو و جانشین امام معصوم(ع) میداند و پس از ایشان نیز از امام خامنهای الگو میگیرد، میداند که هر دوی ایشان توصیه کردهاند که مستضعفان جهان به دستور قرآن علیه مستکبران قیام کنند.

نماینده مردم تهران افزود: لذا جهانی بودن این موضوع برای دوستداران راه امام(ره) روشن است. پس بزرگداشت این روز صرفا به منظور یک عمل انجام شده که همان تسخیر لانه جاسوسی باشد، نیست؛ بلکه در حقیقت مبارزه با مستکبرانی است که ملت ما 34 سال پیش توانست دست آن ها را رو کند. چیزی که اروپاییها امسال متوجه آن شدند.

وی افزود: آمریکاییها حتی از همپیمانان خود نیز جاسوسی می کنند و مکالمات مردم و دولتمردان اروپایی را در آلمان و چندین کشور دیگر شنود می کنند؛ این عمل یکی از ویژگیهای مستکبران است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اشاره به  نامیده شدن تسخیر لانه جاسوسی به عنوان انقلاب دوم توسط حضرت امام(ره) گفت: این نامگذاری به این دلیل بود که امام یک هدف محدود برای برپایی نظام اسلامی در ایران را دنبال نمی کرد، بلکه هدف اصلی ایشان نجات همه انسانها از زیر یوغ بندگی غیر خدا بود.

کوچکزاده افزود: برای رسیدن به این هدف، در مرحله اول انقلاب اسلامی پیروز شد که انقلاب اول بود. با فتح لانه جاسوسی آمریکا، بت اقتدار دروغین این کشور نیز شکسته شد. این عمل از لحاظ جغرافیایی از انقلاب اول بزرگتر بود و ملت ایران در راه مبارزه مستضعفان علیه مستکبران پیشگام شدند. به دلیل همین فراگیری و تاثیرگذاری بیشتر بود که حتی انقلاب دوم از انقلاب اول نیز بزرگتر شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی تردیدها نسبت به مواضع حضرت امام(ره) در قبال آمریکا گفت: افرادی که این حرفها را میزنند در خوشبینانهترین حالت آلزایمر دارند. این افراد 20 سال مبارزه امام(ره) پیش از انقلاب و 10 سال مواضع ایشان در بعد از انقلاب را فراموش کردهاند. اینگونه حرفها خندهدارترین چیزی است که می توان به امام(ره) نسبت داد. برای همین است که من فکر می کنم پیری باعث شده این افراد دچار فراموشی شوند.

وی با اشاره به برخی گفتهها مبنی به لزوم عقبنشینی از مواضع استکبارستیزانه برای اعتمادسازی در مذاکرات هستهای گفت: هیچکس دنبال ایجاد مانع در مسیر تدبیرهای دولت برای گرهگشایی از مشکلات نیست، اما هر دولتی باید بداند زمانی می تواند به بهترین نحو راهکارهای خود را اجرایی کند که به ملت در همه جهات آگاهی دهد.

عضو جبهه پایداری در ادامه افزود: کسانی که مخالف شفافسازی ماهیت آمریکا، در قالب سخنرانی، شعار و پوسترهای صداقت آمریکایی هستند، نمیتوانند در مذاکرات حرفی داشته باشند که از منافع ملت ایران دفاع کند. آمریکا با حمله به کشورهای عراق، افغانستان و لبنان جنایات و خونریزی های زیادی را مرتکب شدهاند. آنها ما را متهم به نقض حقوق بشر، نقض حقوق زنان و ... می کنند؛ آیا ما نباید ماهیت این کشور جنایتکار را روشن کنیم؟

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در حال حاضر به ما توهین می کند، دانشمندان ما را با حمایت از اسرائیل به کام مرگ میفرستند و در همین روزهای اخیر با حمایت از تروریستها 14 جوان کشور را در شرق کشور به خاک و خون کشید.

این نماینده مجلس تأکید کرد: ما باید حقیقت آمریکا را به همگان نشان دهیم. افرادی که مخالف این کار هستند چیزی از سیاسیت نمیدانند و این افراد مصداق همانهایی هستند که امام فرمودند «آنهایی که حتی از دور هم دستی بر آتش نگرفتهاند، نباید به مسئولیتهای کلیدی تکیه کنند، که اگر به آن جا راه پیدا کنند چه بسا انقلاب را یک شبه بفروشند». این همان کسانی هستند که مخالف پوسترهای صداقت آمریکایی هستند و ممکن است یکشبه دستاوردهای انقلاب را بفروشند.

کوچکزاده با اشاره به نقش الهامبخش ایران در شکلگیری انقلابهای منطقه گفت: یکی از اصلیترین علل دشمنی آمریکا با ملت ما، همین الهامبخشی انقلاب بوده است. ما با تیر و تفنگ به دنبال صدور انقلاب نبودیم، بلکه ما حرفی را زدیم که با فطرت ملتها سازگار بود؛ برای همین الهامبخشی انقلاب است که می خواهند ما را پای مذاکرهای خفتبار با آمریکا بکشانند تا به مردم دنیا بگویند ایران نیز بالاخره کوتاه آمد.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه به نحوه تعامل ایران و آمریکا با فرض حل شدن مسئله هستهای نیز گفت: روابط ایران و آمریکا ارتباطی با مسئله هستهای ندارد. آنها در حالی که خودشان نیز میدانند، به دروغ ایران را به تلاش برای دستیابی به بمب هستهای متهم میکنند. روابط ما به زمانی موکول می شود که به قول حضرت امام(ره)، آنها آدم بشوند، دست از قلدری بردارند و دیگر از اسرائیل حمایت نکنند.

وی افزود: با فرض این که مسئله هستهای حل شود، که چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد، ما حق نداریم با دولتی مستکبر و خونریز رابطهای دوستانه برقرار کنیم. خانواده شهدا و بازماندههای حادثه هواپیمایی ایرباس در خلیج فارس به ما چنین حقی نخواهند داد.

کوچکزاده برقراری رابطه با آمریکا را احمقانه دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران از اول کاری با آمریکا و مستکبران نداشته و این آمریکاییها هستند که باید دست از جنایت بردارند. هیچ وقت با یک گرگ نمیشود دوستی کرد.

وی در پایان گفت: من باید بگویم منظورم از آمریکا، مردم این کشور نیستند، بلکه سیستم قلدرمآبانهی حاکم بر این کشور است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار