معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح:

رسالت خطیر امروز معلمان آموزش و تربیت صحیح دانش‌آموزان است/ معلمان در خط مقدم مقابله با جنگ نرم هستند

سردار سرتیپ شکارچی با بیان اینکه معلمان در خط مقدم مقابله با جنگ نرم قرار دارند، گفت: رسالت خطیر امروز معلمان آموزش و تربیت صحیح دانش آموزان است.
کد خبر: ۵۲۰۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳ - 02May 2022

رسالت خطیر امروز معلمان آموزش و تربیت صحیح دانش آموزان است/ معلمان در خط مقدم مقابله با جنگ نرم هستندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «ابوالفضل شکارچی» معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح در همایش بزرگداشت روز معلم که به همت مؤسسه فرهنگی آموزشی شهرک شهید محلاتی و با حضور جمع کثیری از معلمان در مسجد پیامبراعظم (ص) برگزار شد؛ در سخنانی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک فرارسیدن روز معلم، با اشاره به اینکه قرآن، پرورش را به عنوان هدف قاطع آموزش می‌داند، اظهار داشت: آموزش مقدمه‌ای است برای پرورش و هر گاه این دو بال در کنار هم خوب عمل کردند شاهد برکت و دستاورد‌های مثبت برای انقلاب اسلامی بوده ایم.

وی افزود: عملکرد مناسب معلمان در حوزه آموزش و تربیت، انسانی‌هایی را تربیت کرد که توانستند در هشت سال دفاع مقدس آن حماسه‌های بزرگ و غرورآفرین را رقم بزنند.

سردار شکارچی گفت: امروز سهم زیادی از دست آورد‌های انقلاب اسلامی ناشی از فعالیت معلمان مکتبی، انقلابی و جهادی است و رشد و شکوفایی در ابعاد پزشکی، مهندسی، کشاورزی، افزایش قدرت بازدارندگی در حوزۀ دفاعی و به طور کلی خودکفایی کشور در عرصه‌های گوناگون و قطع وابستگی به نظام سلطه مدیون زحمات معلمان عزیز است.

وی در ادامه با تقسیم نقش برجسته معلمان در سه محور (فرصت سازی، نجات بخشی و صیانت بخشی) تصریح کرد: معلمان با ایفای نقش مهم در تبدیل تهدید‌ها به فرصت ها، نجات و اصلاح فرزندانی که با مشکل تربیتی مواجه هستند و ایجاد مصونیت فکری، اندیشه‌ای و فرهنگی در جامعه، در واقع موتور پیشران حرکت جوانان هستند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیرو‌های مسلح در پایان با تأکید بر رسالت سنگین معلمان در گام دوم انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: دسیسه ها، ترفند‌ها و ابزار‌های دشمنان در قالب جنگ نرم و جنگ شناختی بسیار متفاوت و خطرناک شده است. چراکه از طریق تغییر و تحریف باور‌ها اذهان افراد جامعه هدف را به سمتی سوق می‌دهند که بر اساس خواستۀ آن‌ها عمل نمایند از این رو آموزش و تربیت صحیح دانش آموزان به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی کشور برای مقابله با هجمۀ شناختی دشمنان بسیار حائز اهمیت بوده که بیانگر رسالت خطیر معلمان به عنوان فرماندهان خط مقدم جنگ نرم است.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار