فرماندار مشهد:

تبیین «مقاومت»، روند گسترش حرکت انقلاب اسلامی را سرعت می‌بخشد

«داوری» گفت: اگر امروز فرهنگ مقاومت تبیین شود نسل جدید هوشمندتر، توانمندتر، انقلابی‌تر و کارآمدتر خواهد بود؛ بر همین اساس باید از همه ظرفیت‌ها در جهت تحقق این مهم استفاده شود.
کد خبر: ۵۱۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱ - 01May 2022

تبیین «مقاومت»، روند گسترش حرکت انقلاب اسلامی را سرعت می‌بخشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان مشهد به ریاست «حسن داوری» فرماندار مشهد و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان، سرهنگ پاسدار «جواد شایان» مسئول دفتر حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان مشهد و سایر اعضا امروز در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برگزار شد.

داوری در این نشست اظهار داشت: در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید از ظرفیت جوانان و نخبگان استفاده شود که در صورت تحقق این مهم ساختار سازی صورت می‌گیرد و دامنه تأثیرگذاری اقدامات در حوزه نشر ارزش‌های ارتقا می‌یابد.

فرماندار مشهد تأکید کرد: جامعه امروز به فرهنگ دفاع مقدس نیازمند است و لذا باید با تاریخ انقلاب اسلامی و نحوه شکل‌گیری آن آشنا شوند و در این عرصه باید از ظرفیت تبلیغ بهره برد.

این مسئول یادآور شد: جوانان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس علی‌رغم محدودیت‌هایی که وجود داشت اما فعل ما می‌توانیم را صرف کردند و در بسیاری از حوزه‌های با تکیه به توان داخلی منشأ خدمات زیادی شدند که پیروزی را برای جبهه حق رقم زدند.

وی در پایان گفت: اگر امروز فرهنگ مقاومت تبیین شود نسل جدید هوشمندتر، توانمندتر، انقلابی‌تر و کارآمدتر خواهد بود. ما نسبت به تحقق این امر مسئول هستیم و در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشیم.

فعال‌تر شدن مرکز فرهنگی دفاع مقدس همت مدیران استانی را می‌طلبد

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده در این نشست گزارشی از روند احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان ارائه کرد و ابراز داشت: منابعی برای ادامه عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان از طریق شورای اسلامی و شهرداری مشهد و همچنین هیئت دولت در نظر گرفته شده که پشتوانه عملیات عمرانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان است.

وی افزود: امیدواریم با مساعدت‌های استانی عقب‌افتادگی خراسان رضوی در احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان جبران شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: مشهدالرضا هرسال میزبان میلیون‌ها زائران داخلی و خارجی بارگاه منور رضوی است که ظرفیت بسیار خوبی برای بهره‌مندی از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: دستگاه‌های استانی هر چه قدر بتوانند تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس را جدی‌تر دنبال کنند این مرکز زودتر به بهره‌برداری خواهد رسید و فعال‌تر می‌شود.

یوسفعلی‌زاده گفت: در ساختمان مقاومت اسلامی به‌عنوان فاز دوم مرکز فرهنگی استان که در هفته دفاع مقدس سال گذشته به بهره‌برداری رسید نمایشگاه دفاع مقدس افتتاح شده است. در این نمایشگاه 16 دستگاه مؤثر در دفاع مقدس در قالب 50 غرفه عملکرد خود را در آن دوران به نمایش گذاشته‌اند که این نمایشگاه پذیرای علاقه‌مندان است.

وی پشتیبانی و حمایت از نشر ارزش‌های دفاع مقدس را توسط آحاد جامعه ضروری دانست و تصریح کرد: باید با پشتیبانی و حمایت مدیریت شهری نسبت به احداث یادمان شهدای گمنام شهر مشهد به‌خصوص شهدای گمنام کوهسنگی اهتمام شود.

احداث یادمان شهدای گمنام شهر مشهد یک اولویت است

سرهنگ شایان در ابتدای این نشست بیان داشت: نشر ارزش‌ها محدود به ارزش‌های دفاع مقدس نمی‌شود و تمام ارزش‌های اخلاقی مبتنی بر آموزه‌های دینی که حامل پیام‌های اجتماعی، سیاسی و امنیتی هستند را شامل می‌شود.

وی در ادامه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط دفتر حفظ آثار شهرستان مشهد ارائه کرد و گفت: برای سال جاری 95 عنوان برنامه بومی‌سازی شده و جهت اجرا به تمام دستگاه‌ها، ساختارها و تشکل‌های مردم‌نهاد شهرستان مشهد ابلاغ شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح 43 مناسبت ملی دفاع مقدس و مقاومت فهرست شده و به دستگاه‌های استانی ابلاغ شده تا نسبت به گرامیداشت این مناسبت‌ها و ثبت اقدامات صورت گرفته در سامانه سادم اقدام کنند.

شایان در ادامه احداث یادمان‌های شهدای گمنام شهر مشهد که هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته ضروری دانست.

در این نشست سرهنگ عنابستانی و رمضانی گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح قرارگاه‌منطقه‌ای شمال شرق نزاجا و اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ارائه کردند.

ارائه گزارش از روند احداث یادمان شهدای گمنام بوستان ملت، کوهسنگی و میدان شهدا توسط شهرداری و شورای شهر در جلسه آتی، بهره‌گیری از فضای مراکز آموزشی و دانشگاهی جهت استقرار دفاتر نمایندگی حفظ آثار مشهد، تشکیل هیئت‌امنای شهدای گمنام شهر مشهد جهت رونق‌بخشی بیشتر به ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت جوانان آتش به اختیار در مأموریت‌ها ازجمله مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار