روایت رهبر شیعیان نیجریه از شهادت همزمان سه فرزندش در روز قدس

"بوکوحرام تلاش کرد عده‌ای را دستگیر کند و به مکانی برای شکنجه ببرد. سه پسر من هم جزو دستگیر شدگان بودند. علی تیر خورد و احمد و حمید آنقدر شکنجه شدند که بعد از شهادت نتوانستم آن‌ها را تشخیص دهم."
کد خبر: ۵۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ - 25August 2015

روایت رهبر شیعیان نیجریه از شهادت همزمان سه فرزندش در روز قدس

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین زکزاکی در مراسم گرامیداشت سه فرزند شهیدش با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هیچ شیعهای در نیجریه نبود، اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی و طی سالها، جمعیت شیعیان امروز به میلیونها نفر رسیده است. پیروان اهل بیت(ع) در نیجریه با شیعیان در دیگر کشورهای اسلامی متفاوت هستند چرا که از قبل سابقهای نداشتهاند.

شیخ زکزاکی: احمد و حمید آنقدر شکنجه شدند که نتوانستم آنها را تشخیص دهم

در ادامه مراسم مستندی از تظاهرات سال گذشتهی روز قدس و شهادت سه فرزند شیخ زکزاکی در پی حمله نیروهای بوکوحرام پخش شد.

شیخ زاکزاکی در این مستند به برپایی هر ساله تظاهرات روز قدس در نیجریه در پی فرمان امام(ره) پرداخت و گفت: زمانی که امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید ما مراسم روز قدس را در نیجریه برگزار کردیم. هر سال با وجود حملههایی که از سوی مخالفان میشد این مراسم برگزار شد.

وی به حادثه سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته زمانی که مراسم رو به پایان بود ناگهان حمله شروع شد. نیروهای بوکوحرام به مردم که اغلب زنان و کودکان بودند تیراندازی کردند و بسیاری در این حادثه کشته شدند. در این حمله 34 نفر کشته و 180 نفر زخمی شدند.

رهبر شیعیان نیجریه در خصوص شهادت سه فرزند خود افزود: بوکوحرام تلاش کرد عدهای را دستگیر کند و به مکانی برای شکنجه ببرد. سه پسر من هم جزو دستگیرشدگان بودند. علی تیر خورد و احمد و حمید آنقدر شکنجه شدند که بعد از شهادت نتوانستم آنها را تشخیص دهم. علی آنقدر پایش آسیب دیده بود که بیهوش شد و به بیمارستان بردند و کسی که میخواست به علی کمک کند نیز مورد اصابت گلولههای نیروهای بوکوحرام قرار گرفت.

 

وی اظهار داشت: بیشتر کشته شدهها از جمله فرزندان من دانشجو بودند. این اتفاق شبیه آنچه در فلسطین رخ میدهد بود. این اتفاق توسط اسرائیل و مزدوران آنها رخ داد حتی گلولههای شلیک شده نیز اسرائیلی بود.

در بخش دیگری از مراسم مستندی چند دقیقهای درباره فعالیتهای شیعیان نیجریه به رهبری شیخ زکزاکی پخش شد که با تشویق حضار همراه بود.

در پایان مراسم نیز با اهدای هدیهای از سالها تلاش و مجاهدت حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم یعقوب زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها