استاندار ایلام:

انجمن کتابخانه‌ها ظرفیتی عظیم در ترویج کتابخوانی است

«بهرام‌نیا» با بیان اینکه شهرداری‌ها در پرداخت نیم درصد درآمد خود به کتابخانه‌ها کوتاهی نکنند، گفت: باید در تمام شهرستان‌های استان کتابخانه‌ها جدید ایجاد و کتابخانه‌های موجود نیز تجهیز شوند.
کد خبر: ۵۱۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴ - 17April 2022

انجمن کتابخانه‌ها یک ظرفیت عظیم در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی استبه گزارش دفاع‌پرس از ایلام، «‌حسن بهرام نیا» استاندار ایلام، در دیدار با مدیرکل و اعضای حقیقی انجمن کتابخانه‌های استان، اظهار داشت: شهرداری‌ها موظف هستند نیم درصد در آمد خود را به کتابخانه‌ها پرداخت کند و در این راستا باید اهتمام جدی داشته باشند.

«‌حسن بهرام نیا» با بیان اینکه در بحث کتاب و کتابخوانی برای ساخت فضای کتابخانه‌ها علاوه بر نیم درصد درآمد شهرداری، می‌توان از ظرفیت خیرین و سازمان‌های مردم نهاد استفاده کرد، افزود: اعتبارات اداره کل کتابخانه ها عمومی استان بسیار کم و جوابگو نیازهای موجود نیست و از قبل نیم درصد عوارض شهرداری‌ها و سایر بخش‌ها اعتبارت این حوزه تامین شود.

استاندار ایلام  یادآور شد: با تلاش‌های انجام شده اصحاب خوره فرهنگ و گرایش مردم به این حوزه، فرهنگ کتابخوانی روز به روز در حال بازگشت به جایگاه واقعی خود است.
 
وی تصریح کرد: باید در تمام شهرستان‌های استان کتابخانه‌ها جدید ایجاد شود  و کتابخانه های موجود نیز تجهیز شوند چراکه توجه به حوزه فرهنگ و مطالعه جامعه را  در مسیر توسعه قرار می‌دهد.
 
«بهرام نیا» با اشاره به اینکه انجمن حقیقی کتابخانه‌ها یک ظرفیت عظیم و بالقوه در راستای ارتقا و ترویج فرهنگ کتابخوانی است، گفت: باید از این ظرفیت و توان در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی به بهترین نحوه استفاده کرد.
 
وی یادآور شد: تمدن زاییده فرهنگ است و لازمه توسعه استان و هر منطقه این فرهنگ برگرفته از کتابخوانی و مطالعه است.
 
استاندار ایلام در ادامه آموختن علم را مولد فرهنگ عنوان کرد و گفت: بنابراین یکی از مصادیق توجه به شعار سال ۱۴۰۱ ، تولدی دانش بنیان ، توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
 
«بهرام‌نیا» با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و انقلابی در سطح ملی نیز برای ساخت فضای آموزشی کتابخوانی نیز در استان بهره گیریم، یادآور شد: ۸۵ درصد اعتبارات ملی در وزارتخانه و سازمان‌های ملی است و ۱۵ درصد آن به استان مربوط می شود.
 
استاندار ایلام در پایان با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان، گفت: یکی از فضیلت های مهم و بزرگ در این ماه مبارک خواند قرآن کریم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها