مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

دانشنامه دفاع مقدس یک کارنو و تحول آفرین در حوزه محتوای دفاع مقدس است

سرهنگ کریمی گفت: دانشنامه دفاع مقدس یک کارنو و تحول آفرین در حوزه محتوای دفاع مقدس است که با رویکرد جهاد تبیین در حال انجام است.
کد خبر: ۵۱۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴ - 14April 2022

دانشنامه دفاع مقدس یک کارنو و تحول آفرین در حوزه محتوای دفاع مقدس است/جمع آوری ۵۵۰ پرونده علمی در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی»  مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس تبیین و انتقال صحیح این فرهنگ ارزشمند به نسل جدید است که در استان مرکزی اقدامات و راهبردهای مختلفی در دستور کار است و دانشنامه دفاع مقدس یکی از آنها است.

وی با بیان اینکه آیینه تمام نمای ظرفیت های عظیم ملت غیور و شجاع ایران در دفاع مقدس است، گفت: علیرغم محدودیت ها و توطئه های دشمنان بزرگترین دستاوردها و موفقیت‌ها رقم خورد و دانشنامه دفاع مقدس بخشی از این ظرفیت ها را بازخوانی و تبیین می کند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: دانشنامه دفاع مقدس یک کارنو و تحول آفرین در حوزه محتوای دفاع مقدس است که با رویکرد جهاد تبیین در حال انجام است و با فهرست کردن حماسه های دفاع مقدس که از مطالبات مهم مقام معظم رهبری است گام های موثری برخواهد داشت.

وی بیان کرد: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی نهضت تولید محتوای فاخر راه اندازی شده که یکی از خروجی های آن دانشنامه است و همه اقشار و ظرفیت ها در این راستا پای کار آمدند.

سرهنگ کریمی ادامه داد: استمرار چرخه تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس یک ضرورت مهم است و نقش موثری در ادامه مسیر انقلاب اسلامی و ساخت تمدن اسلامی دارد که باید به آن اهتمام ویژه داشت.

وی گفت: بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان مرکزی تهیه شده که به عنوان یک زیرساخت مهم میتواند در اقدامات پژوهشی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: در راستای تهیه دانشنامه استان مرکزی تاکنون ۷۱۴ مدخل تهیه شده و بیش از ۵۵۰ پرونده علمی نیز جمع آوری شده و با توجه به تهیه جلد اول دانشنامه روند کار بر اساس حروف الفبا سریع تر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار