وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس:

امضا‌های طلایی را از شرایط صدور مجوز‌های کشور حذف کردیم

خاندوزی گفت: ما شروط مبهم و امضا‌های طلایی را از شرایط صدور مجوز‌های کسب و کار کشور کنار گذاشتیم.
کد خبر: ۵۱۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵ - 12April 2022

امضا‌های طلایی را از شرایط صدور مجوز‌های کشور حذف کردیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سید احسان خاندوزی»  امروز سه‌شنبه (۲۳ فروردین) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی در تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، اظهار داشت: امیدواریم که با حمایت‌های مجلس امسال یکی از سال‌های خوش‌خبر برای تولیدکنندگان و کارآفرینان در حوزه صدور مجوز‌های کسب و کار باشد.

وی با بیان اینکه کاهش فساد و تسهیل فرآیند تولید یکی از اولویت‌های ما است، افزود: این اتفاق از طریق شفافیت و هوشمندسازی پیگیری می‌شود. از ۲۱ فروردین امسال تمام بانک‌های دولتی مکلف شدند که برای اولین‌بار در تاریخ بانکداری کشور، فهرست ابر بدهکاران خود را منتشر کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات وزارت اقتصاد، تسهیل مجوز‌های کسب و کار است. مجلس یکسری تکالیف قانونی درباره مجوز‌های کسب و کار داشت که ما این تکالیف را دنبال کردیم.

خاندوزی با اشاره به اهم تکالیف قانونی درباره مجوز‌های کسب و کار، گفت: شفاف و سهل کردن شرایط، مدارک، زمان و هزینه صدور مجوزها، الکترونیک و غیرحضوری شدن فرآیند صدور مجوز‌های کسب و کار، حتی‌المقدور ثبت‌محور کردن مجوز‌ها و اعمال نظارت پسینی، گرفتن استعلام متقاضیان صدور مجوز و اتصال دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوز‌ها و صدور مجوز با شناسه یکتا، از جمله این تکالیف قانونی بود.

وی اضافه کرد: ما از آبان سال گذشته تاکنون گام‌هایی را در این راستا برداشتیم که در فاز اول شروط مبهم و امضا‌های طلایی از شرایط صدور مجوز‌های کشور حذف و کنار گذاشته شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: ۲۷۸۰ شرط مبهم یا امضا‌های طلایی از شرایط صدور مجوز‌ها حذف شد. همچنین ۲۵ جلسه کمیته و هیئت مقررات‌زدایی برگزار شد.

خاندوزی تأکید کرد: گام بعدی اقدامات ما تشکیل درگاه ملی مجوز‌ها و اتصال همه دستگاه‌ها به آن بود. پاسخ استعلام‌ها توسط دستگاه‌ها به صورت هوشمند و آنی هم یکی دیگر از اقداماتی بود که انجام شد.

وی متذکر شد: سامانه قبلی صدور مجوز‌ها به زبان حقوقی بود و در آن یکسری شروط مبهم و اطلاعات ناقص وجود داشت که ما شروط مبهم در درگاه مجوز‌ها را حذف کردیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به شرایط جدیدی که برای صدور مجوز‌های کسب و کار در نظر گرفته شده است، گفت: شروط باید صریح و روشن باشد و امضا‌های طلایی حذف شود، هزینه سرمایه‌گذاری به عنوان شرط صدور مجوز باید تا حد ممکن کم شود، شرایط غیرعادی و سخت تا حد ممکن حذف شدند و یکسری اقدامات دیگر برای تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار در وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام شده و ما این فرآیند را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها