امام جمعه شهرستان محمودآباد:

مسئولان تولید دانش‌بنیان را در دستور کار قرار دهند

حجت‌الاسلام «جباری» گفت: مسئولان باید زمینه تولید محصولات دانش‌بنیان را در دستور کار قرار دهند.
کد خبر: ۵۱۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷ - 25March 2022

مسئولان زمینه تولید دانش‌بنیان را در دستور کار قرار دهندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «سید احمد جباری» امام جمعه محمودآباد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: چند سالی است از سوی رهبر فرزانه انقلاب، شعار سال عناوین اقتصادی و تولیدی دارد و در حجم تحریم‌ها شعار‌های هدفمند و راهبردی دارد برای مسئولین و متولیان امور ریل گذاری می‌کنند تا از مسیر خارج نشوند.

وی افزود: هرچند وقفه‌های زیادی داشتند و فرصت‌سوزی‌های فراوانی از ناحیه آن‌ها شاهد بودیم و تضاد در گفتار و عملکردشان را گا‌ها می‌دیدیم، ولی اصرار آقا و ایستادگی حضرت ایشان برای مسائل اقتصادی تولید و اشتغال نشان حقانیت اندیشه و دیدگاه معظم‌شان بوده به طوری که امسال موضوع دانش بنیان را نیز بر آن افزوده‌اند.

حجت الاسلام جباری ادامه داد: از نظر رهبر معظم انقلاب علم برای کشور سرمایه‌ای است بی‌پایان و تمام نشدنی چرا که اگر چرخه تولید علم در کشور به راه بیفتد، اگر استعداد‌ها به جریان بیفتند، اگر ظرفیت‌ها شروع به بروز و ظهور کنند، در آن زمان دیگر منبع تمام شدنی نخواهد بود، چون علم پدیده‌ای است درون‌زا، چیزی نیست که برای آن ناچار و ناگریز و وابسته به بیرون باشیم چراکه مثل چشمه جوشان است.

حجت الاسلام جباری تصریح کرد: چاره‌ای نیست به جز اینکه از اقتصاد و منبع محور به اقتصاد دانش بنیان روی بیاوریم چراکه تا به حال اقتصادمان به منابع نفت و گاز وابسته بود، اما از این به بعد مسئولان باید زمینه تولید محصولات دانش‌بنیان را در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه محمودآباد اشتغال و پایداری برای فارغ التحصیلان را از نتایج مفید دانش بنیان برشمرد و بیان داشت: البته مقصود از دانش بنیان یک فرهنگ است چرا که در اینصورت علم و دانش و فناوری در کنار اقتصاد و بازار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار