برگزاری دومین سالگرد عروج شهید «علی زاده اکبر» در کاشمر

مراسم یادبود دومین سالگرد شهادت پاسدار شهید علی زاده‌اکبر در کاشمر برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳ - 15August 2015

برگزاری دومین سالگرد عروج شهید «علی زاده اکبر» در کاشمر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، به مناسبت فرارسیدن دومین سالگرد شهادت ستوان دوم پاسدار علی زاده ­اکبر که در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در سوریه به شهادت رسید، مراسم گرامیداشتی با حضور جمعی از خانواده­ های شهدا و مسئولین محلی برگزار شد. در این مراسم جواد بهادرخان، روانشناس و استاد دانشگاه اظهار داشت: کسانی که باهدف پیروی از راه شهدا قدم برمیدارند باید بدانند که لازمه حرکت در مسیر شهدا، همرنگ شدن با آنان است.

وی با اشاره به برخی از خصوصیات بارز انسانهای مؤمن از دیدگاه امام صادق (ع) شهدای گرانقدرمان را مصادیق بارز حیا دانست و خاطرنشان کرد: آنها علاوه بر این ویژگی دارای مصادیق دیگری ازجمله موقعیتشناسی، بصیرت، تقوی و ولایتمداری هستند.

استاد دانشگاه افزود: بهطورقطع آنهایی که پیرو شهدا هستند باید خود را با این معیارها بسنجند و محک بزنند.

گفتنی است در این مراسم معنوی که فرماندار کاشمر نیز حضور داشت، از پدر و فرزند شهید علی زادهاکبر تجلیل شد.

زندگینامه ستوان دوم پاسدار شهید علی زاده اکبر شهید مدافع حرم

علی­ زاده اکبر در چهارم خرداد 1355 در روستای اکبرآباد از توابع کوهسرخ شهرستان کاشمر چشم به جهان گشود. پس از اخذ مدرک دیپلم در رشته تجربی در فروردین­ماه 1378 وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

شهید زاده­ اکبر در طول خدمت در این نهاد مقدس توانست با جدیت و پشتکار در تخریب و انفجارات جزو نفرات برتر قرار گیرد. وی در تمام مأموریتهای حساس، از شمال غرب تا جنوب شرق حضور فعالانه داشت و در هر منطقه­ ای که حاضر می­ شد، سعی میکرد مشکلات فرهنگی مردم را شناسایی و در حد توان آنها را رفع نماید.

شهیدعلی­ زاده­ اکبر در 28 مردادماه 1392 در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در سوریه به شهادت رسید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار