دفاع مقدس از دیدگاه نمایندگان ادوار مجلس؛

آموزه‌های دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را بیمه کرد/ آرامش و امنیت امروز، مرهون خون شهداست

نمایندگان ادوار در مجلس معتقدند که نهادینه شدن فرهنگ دفاع مقدس در قالب ارزش‌هایی همچون وحدت، وفاق ملی و تلاش خستگی‌ناپذیر مسوولان و مردم در مقابله با اقدامات ضد ایرانی غربی‌ها، می‌تواند در پیشبرد تحقق اهداف و دستاورد‌های انقلاب اسلامی بسیار تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۵۱۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۰ - 27March 2022

گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس: ایثار و شهادت، دو محور اساسی در فرهنگ اسلامی و این فرهنگ، باعث بقای اسلام و نظام‌های اسلامی اســت.

براساس این دو محور است که اسلام مقتدرانه روی پایه‌های خود ایستاده و در قبال هر طوفانی ایستادگی می‌کند؛ با نگاهی اجمالی به تاریخ ملل درمی‌یابیم که چنانچه ملتی از فرهنگ ایثار و شهادت برخوردار بوده، پیروز و سربلند باقی مانده است. اما برای اینکه جامعه در مسیر دائمی فرهنگ ایثار و شهادت قرار گیرد و به عبارتی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پایدار باشد و دچار آفت نشود، باید به شناسایی آسیب‌ها و صیانت از آنها پرداخت.

در خصوص ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آموزه‌های دوران دفاع مقدس در جامعه با برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به گفت‌وگو نشسته‌ایم که با هم در ادامه می‌خوانیم.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امنیت امروز کشورمان مرهون ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی است، معتقد است که در این برهه از زمان که دشمنان از هیچ تلاشی در جهت ضربه زدن به انقلاب اسلامی کشورمان دریغ نمی‌کنند، ضرورت دارد که فرهنگ ایثار، شهادت و روحیه جهادی رزمندگان دوران دفاع مقدس با ابزارهای مختلف فرهنگ و هنر در جامعه ترویج و نهادینه شود تا همواره در بین اذهان زنده بماند.

دفاع مقدس از دیدگاه نمایندگان مجلس

وی دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی به ویژه ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس را وظیفه ملی و همگانی دانست و گفت: اكنون وظیفه تمام مسوولان اجرایی و آحاد مختلف مردم این است كه ضمن پاسداری هوشیارانه و همه‌جانبه از قداست خون شهیدان، اشاعه‌دهنده دستاوردها و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی و امام راحل باشند.

نماینده مردم شهرستان محلات در مجلس شورای اسلامی ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه را مهم‌ترین عامل در جهت خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان عنوان و تصریح کرد: نهادینه شدن فرهنگ دفاع مقدس در قالب ارزش‌هایی همچون وحدت، وفاق ملی و تلاش خستگی‌ناپذیر مسوولان و مردم در مقابله با اقدامات ضد ایرانی غربی‌ها، می‌تواند در پیشبرد تحقق اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار تاثیرگذار باشد.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس دهم با تاکید بر اینکه آموزه‌های دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را بیمه کرد، گفت: در فرهنگ دفاع مقدس منیتی وجود نداشت، تکبر و غرور و خودبینی جایگاهی نداشت، بلکه ایثار و ازخودگذشتگی سرلوحه امور و فضای کشور فضای همدلی و وحدت و یکپارچگی بود.

دفاع مقدس از دیدگاه نمایندگان مجلس

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از عوامل مهمی که دشمنان، نظام و انقلاب اسلامی کشورمان را برنمی‌تابند، موفقیت‌های ما در صدور آرمان‌های انقلاب و امام راحل به خارج از مرزهای ایران اسلامی است، تصریح کرد: ارتقای قدرت جبهه مقاومت در منطقه و مجاهدت‌های این دلاورمردان در نبرد با نظام سلطه برگرفته از ارزش‌های انقلاب اسلامی، آرمان‌های امام خمینی و آموزه‌های دوران هشت سال دفاع مقدس است.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس یادآور رشادت‌های رزمندگان با اخلاص است که برای نجات کشور و ملت از جان و زندگی خود گذشتند، گفت: هرچه ما در راستای گرامی‌داشت شهدا و رزمندگان عزیزمان تلاش کنیم، نمی‌توانیم حق خود به شهیدان ادا کنیم.

دفاع مقدس از دیدگاه نمایندگان مجلس

نماینده مردم شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بزرگداشت یاد و خاطرات شهدا و رزمندگان دوران جنگ تحمیلی نباید محدود به هفته دفاع مقدس باشد، تصریح کرد: دفاع مقدس مربوط به نیروهای مسلح و قشر خاصی نیست؛ چراکه در دوران جنگ تحمیلی تمام آحاد جامعه برای مبارزه با دشمن بعثی و متحدانش با تمام وجود به میدان آمده بودند و امروز هم زنده نگه داشتن یاد و خاطران شهدای آن دوران وظیفه تمام آحاد جامعه است.

وی عنوان کرد: اگر امروز مردم کشورمان در کمال آرامش و امنیت زندگی می‌کنند به برکت خون شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس است که باید فرهنگ دفاع در سطح جامعه ترویج شود؛‌ چراکه عدم توجه به فرهنگ و آموزه‌های دوران هشت سال دفاع مقدس دشمنان را در تحقق اهداف ضد ایرانی‌شان گستاخ‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار