استاندار کرمانشاه:

آمادگی و میزبانی استان کرمانشاه از ۱/۵ میلیون زائر اربعین

«امیری مقدم» گفت: همه دستگاه‌ها باید اقدامات خود را بر اساس میزبانی از ۱/۵ میلیون زائر اربعین برنامه ریزی کنند و هرچه سریعتر وارد فاز اجرای مصوبات شوند.
کد خبر: ۵۱۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶ - 09March 2022

میزبانی استان کرمانشاه از ۱.۵ میلیون زائر اربعینبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «بهمن امیری مقدم» استاندار کرمانشاه امروز در جلسه ستاد مدیریت و ساماندهی زوار اربعین استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد اظهار داشت: همه دستگاه‌ها باید اقدامات خود را بر اساس میزبانی از ۱/۵ میلیون زائر اربعین برنامه ریزی کنند و هرچه سریعتر وارد فاز اجرای مصوبات شوند.

امیری مقدم از تمام کمیته‌ها خواست که درخواست‌ها خود را به صورت شفاف از استان‌های معین مطرح کرده و برنامه کاری لازم را برای آن‌ها تعیین کنند.

استاندار کرمانشاه بر پوشش کامل مسیر تردد زوار در مسیر رفت و برگشت با استفاده از دوربین‌های نظارتی تاکید کرد و افزود: خدمات جاده‌ای در مسیر زوار باید تقویت شود.

امیری مقدم بر راه اندازی یک پایانه در مرز خسروی هم تاکید کرد و افزود: این پایانه باید برای اتوبوس‌هایی احداث شود تا زوار برای تردد و خرید بلیت در مرز سرگردان نشوند.

استاندار کرمانشاه در پایان تاکید کرد: هیچ یک از دستگاه‌ها نباید بصورت جزیره‌ای عمل کرده و همه باید مصوبات ستاد را به صورت دقیق اجرایی کنند.

مرز سومار باید در کنار مرز خسروی مهیای میزبانی زوار شود

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه فرصتی تا اربعین باقی نمانده، گفت: علاوه بر مرز خسروی مرز سومار هم باید آماده باشد تا در صورت لزوم جایگزین مرز خسروی شده و در حالت عادی به عنوان مسیر برگشت زوار در نظرگرفته شود.

امیری مقدم گفت: تمام ظرفیت‌های لازم باید در مرز سومار هم فراهم شود، چرا که در هر صورت این مرز مسیر برگشت زوار خواهد بود

امیری مقدم با تاکید بر اینکه اگر اتفاق خاصی رخ ندهد مرز خسروی از نیمه شعبان امسال شاهد حضور زوار خواهد بود، گفت: با توجه به هزینه بالای بلیت هواپیما، عمده زوار بصورت زمینی سفر می‌کنند و با توجه به نزدیکی مرز خسروی به عتبات عالیات قطعا تعداد زوار افزایش چشمگیری خواهد داشت و باید از هم اکنون آماده باشیم.

کرمانشاه مرداد ماه میزبان جشنواره پیرغلامان و خادمان حسینی می‌شود

«افشین امیری» مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه به تشریح برخی اقدامات صورت گرفته در بحث میزبانی از زوار اربعین، به راه اندازی قرارگاه رسانه‌ای اربعین اشاه کرد و افزود: این قرارگاه مجهز به دو استودیوی رادیویی و تلویزیونی با امکانات پخش زنده است که در هیچ یک از مرز‌های دیگر کشور نمونه آن را نداشته ایم.

امیری بر انجام دو اقدام مهم رسانه‌ای در اربعین پیش رو تاکید کرد و افزود: پوشش رسانه‌ای قبل، حین و بعد از مراسم اربعین و نیز مستندسازی از این مراسم دو نکته مهم و حائز اهمیت است که برای انجام آن آمادگی لازم را داریم.

وی به میزبان استان در برگزاری نوزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی اشاره کرد و افزود: این مراسم مرداد سال آینده برگزار می‌شود و انتظار داریم دستگاه‌های دیگر در این زمینه همکاری کنند.

۵۰ موکب جدید برای فعالیت در اربعین سال آینده اعلام آمادگی کرده‌اند

«بهمن صحرایی» رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان و مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی هم در این مراسم با بیان اینکه کرمانشاه با ۱۵۰ موکب بعد از استان خوزستان بیشترین تعداد موکب را داراست، گفت: ۱۰ شهرستان استان بصورت مستقیم درگیر این مراسم هستند و مردم بسیاری در استا پای کار هستند.

وی به پیش بینی افزایش زوار در اربعین سال آینده اشاره کرد و افزود: پیش بینی می‌شود تعداد زوار در سال آینده به بیش از پنج میلیون نفر برسد و باید از هم اکنون امکانات خود را برای میزبانی از این تعداد زوار حداقل به دو برابر افزایش دهیم.

صحرایی گفت: در حال حاضر ۵۰ موکب جدید در سطح استان برای راه اندازی اعلام آمادگی کرده اند و برخی منازل مردمی هم در این زمینه بکارگیری می‌شوند و تلاش این است که این مراسم تنها توسط خود مردم اداره شود و مردم در این زمینه مشارکت داشته باشند.

«حسین خوش اقبال» معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه هم در این جلسه با تاکید بر لزوم آمادگی هرچه بیشتر استان در بحث میزبانی زوار اربعین گفت: طبق پیش بینی‌ها امسال با افزایش چشمگیر زوار اربعین مواجه خواهیم شد و باید از هم اکنون خود را آماده کنیم.

وی افزود: اگر امکانات مطابق با پیش بینی‌ها تامین نشود، قطعا در زمان برگزاری مراسم اربعین دچار مشکل خواهیم شد.

خوش اقبال بر لزوم بکارگیری طرح جامع اربعین تاکید کرد و افزود: دستگاه‌ها باید طبق این طرح کار را انجام دهند تا بتوانیم سال آینده میزبانی شایسته برای زوار باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار