یادداشت/ هوشنگ نوبخت

فضا در اختیار مردان ایران زمین

ماهواره نور یک در حالی در مدار زمین قرار دارد که خیلی‌ها آن را یک اتفاق یا مهندسی معکوس دانستند و اینک پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور 2 باعث شد که جشن دستاورد امنیتی و فضایی فرزندان کشورمان تکمیل و نور علا نور شود.
کد خبر: ۵۱۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱ - 09March 2022

فضا در اختیار مردان ایران زمین/ نور علا نور شدگروه استان‌ها دفاع‌پرس‌ ـ هوشنگ نوبخت؛ تیتر رسانه‌های ملی و بین المللی مزین به یک خبر شگفتانه دیگر شد، دومین ماهواره نظامی ایران به نام نور۲ توسط ماهواره‌بر قاصد نیروی هوافضای سپاه به فضا پرتاب و با موفقیت در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.

ماهواره نور۲ که ماهواره‌ای سنجشی و شناسایی است با سرعت ۷/۶ کیلومتر بر ثانیه و ۴۸۰ ثانیه پس از پرتاب در مدار ۵۰۰ کیلومتری قرار گرفت. این دومین ماهواره نظامی ایران است که در مدار نزدیک زمین قرار می‌گیرد؛ پیش از این نیز ماهواره نور یک در سوم اردیبهشت‌‌ ۱۳۹۹ توسط سپاه پاسداران و به وسیله ماهواره‌بر سه مرحله‌ای و سوخت ترکیبی قاصد به فضا پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین تزریق شده بود که کماکان در مدار زمین قرار دارد.

درست در حالی که بیش از صد رسانه تحت امر امپراطوری رسانه‌ای دنیا در حال تزریق یاس و ناامیدی به افکار عمومی و به خصوص جوانان ایران زمین هستند، تزریق یک دستاورد بزرگ امنیتی و فضایی، نوری از امید و اقتدار ر‌ا در دل مردم کشورمان زنده کرد.

این رخداد بزرگ و امیدوار کننده علمی، نظامی و امنیتی که ماحصل دانش و بینش فرزندان غیور کشورمان در عرصه هوافضاست نوید‌بخش دستیابی به افق های روشنی برای آینده ای است که خیلی ها در تلاشند تا آن را سیاه و تاریک جلوه دهند.

ماهواره نور یک در حالی در مدار زمین قرار دارد که خیلی ها آن را یک اتفاق یا مهندسی معکوس دانستند و اینک پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور 2 باعث شد که جشن دستاورد امنیتی و فضایی فرزندان کشورمان تکمیل و نور علا نور شود.

ماهیت نامگذاری نور بر این ماهواره‌ها، چیرگی بر سیاهی‌ها و تباهی‌هاست. نور همیشه نورآفرین و روشنی بخش است و اعتماد راسخ به دانش و بینش ایرانی می تواند سبب معجز‌ه‌هایی شود همچون حماسه‌های ماندگاری که در طول 8 سال جنگ تحمیلی همه دنیا در شلمچه و چذابه و مهران، شاهد آن بودند.

آری، دستاوردهای موفقیت آمیز فضایی ایران، محصول تفکر و فرهنگ مقتدر دوران دفاع مقدسی است که هر ساله با عنوان هایی همچون «ما می‌توانیم»، «ما توانستیم»، «ما مقتدریم» و این دست راهبردهای غرور آفرین به راه با صلابت خود ادامه می‌دهد.

تفکر جهادی داشتن، ایده نظامی و امنیتی را پرورش دادن، غیرت دینی و ملی را به رخ دیگران کشیدن و آینده نگری برای امنیت ملت و کشور را در ذهن پروراندن باعث می شود که هیچ بهانه‌ای حتی تحریم‌های سال ها مدعیان زر و زور هم نتواند جلوی ساخت بزرگترین دستاوردها را از تو بگیرد.

اینک که دولت سیزدهم در چند جبهه در حال مبارزه با ناکامی‌های داخلی و ناکارآمدی‌های دیپلماسی خارجی‌هاست وقت آن رسیده که جوانان ایران زمین به اصالت، تاریخ، هویت، دانش و اقتدار ذاتی خود اکتفا کنند و تفکر موفق موشک‌سازی و پرتاب ماهواره را در دیگر عرصه‌های اقتصادی همچون خودروسازی و دیگر صنعت‌ها تزریق کنند تا کشور بتواند با عبور از تحریم‌ها به واسطه تدبیر سیاسی دولتمردان و گذر از معضلات اقتصادی و معیشتی مردم به ساحل آرامش برسد.

زمانی نور علا نور می‌شود که بتوانیم با حفظ خط قرمزها، سایه شوم تحریم‌های غیرانسانی را از سر کشور برداریم و امید، آسایش و امنیت را به ملتی تزریق کنیم که لیاقت بهترین شدن‌ها را دارند و شک نکنید که اعتماد به دانش و بینش ایران و ایرانی چیزی غیر از این نخواهد بود. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار