مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری یادبود شهدای رسانه استان خراسان رضوی

حجت‌الاسلام «معصومی» از برگزاری مراسم یادبود ۱۱ شهید رسانه استان خراسان رضوی و تجلیل از خبرنگاران شاهد و ایثارگر و معرفی پیشکسوتان و خبرنگاران برتر حوزه ایثار و شهادت در هفته ایثار و شهادت خبر داد.
کد خبر: ۵۱۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲ - 06March 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ضمن ادای احترام به مقام شهدای جانباز و پاسدار به تشریح ویژه برنامه‌های هفته ایثار و شهادت پرداخت و اظهار داشت: ۱۶ اسفند ولادت حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) و روز جانباز و ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا است که این هفته به نام، «هفته ایثار و شهادت» نامگذاری شده است.

وی افزود: نخستین برنامه این هفته افتخارآفرین، تشکیل جلسه شورای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت بود که با حضور استاندار خراسان رضوی و با هدف سیاستگذاری این ایام برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در ادامه به دیگر برنامه‌های هفته ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: اجرای طرح سپاس ویژه جانبازان و خانواده شهدا، عطرافشانی مزار شهدا و جانبازان متوفی، دیدار و تکریم جانبازان، تجلیل از جانبازان بستری در مراکز توانبخشی و بازتوانی امام خمینی (ره)، برگزاری مسابقه ادبی انشانویسی بین دانش‌آموزان با موضوع «نامه‌ای به شهید» و غرس نهال به یاد شهدا از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته ایثار و شهادت است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد خراسان رضوی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین تجلیل از جانبازان در مراسم عبادی و سیاسی نماز جمعه، برگزاری جشن در ۸۱ حسینیه شهدا، برپایی نمایشگاه با موضوع ایثار و شهادت، اعزام پیام‌آوران ایثار به مراکز فرهنگی و مساجد، برگزاری یادواره شهدا، محافل انس با قرآن به یاد شهدا و جانبازان شهید و متوفی، تجلیل از کارکنان جانباز دستگاه‌های دولتی از دیگر برنامه‌هایی خواهد بود که در هفته ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

وی به برنامه‌های ورزشی نیز اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری کوهپیمایی ویژه خانواده شهدا و ایثارگران و مسابقات شطرنج و دارت ویژه جانبازان از دیگر فعالیت‌های این هفته هستند. 

معصومی با اشاره به برنامه‌هایی که به‌صورت وبینار در سراسر کشور برگزار می‌شود بیان داشت برگزاری کنگره ملی «شوق دوباره» و تجلیل از همسران شهدای جانباز، ششمین جشنواره جایزه ملی ایثار، جشنواره «کتاب سرخ» از برنامه‌هایی است که به‌صورت وبینار در سراسر کشور و همزمان در خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه محوری فعالیت این ایام، برگزاری یادبود ۱۱ شهید رسانه و تجلیل از خانواده‌های آنان است، تأکید کرد: در این همایش از فرزندان ایثارگر خبرنگار و خبرنگاران برتر که در حوزه ایثار و شهادت قلم می‌زنند تجلیل خواهند شد.

این مسئول تصریح کرد: حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی‌مقدم قائم مقام صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران سخنران دومین همایش شهدای رسانه استان خراسان رضوی خواهد بود.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه خراسان رضوی فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه ایثار و شهادت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: امروز دشمن می‌داند که توان مقابله نظامی با ایران اسلامی را ندارد و با ابزار رسانه جوانان ما را نشانه گرفته است، این برنامه‌ها با هدف نشان دادن، اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در رسانه و شبکه‌های مجازی برگزار می‌شود؛ امیدواریم برگزاری چنین مراسمی بتواند بستری برای معرفی رشادت‌های شهدا، جانبازان و آزادگان خراسان رضوی و انتقال آرمان آنان از طریق رسانه به نسل جوان جامعه باشد.

سند هویت انقلابی مردم خراسان رضوی، ۱۷ هزار و ۳۳۵ شهید، ۵۰ هزار و ۹۹۱ جانباز و سه هزار و ۳۹۵ آزاده است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت بخشیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها