استاندار بوشهر:

منابع طبیعی به برکت جمهوری اسلامی توسعه پیدا کرد

«محمدی‌زاده» گفت: به برکت جمهوری اسلامی نعمت حفظ و توسعه منابع طبیعی گاز میدان پارس جنوبی، از اعماق خلیج فارس به دورترین روستاها در ایران اسلامی رسیده است.
کد خبر: ۵۱۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳ - 06March 2022

به برکت جمهوری اسلامی نعمت توسعه منابع طبیعی صورت گرفتبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، امروز در آئینی با حضور تعدادی از مسئولان استان بوشهر، ۱۱۱ نهال به نام ۱۱۱ شهید فرهنگی استان در اردوگاه تربیتی دانش‌آموزی چاه‌کوتاه کاشته شد.

«احمد محمدی‌زاده» استاندار بوشهر در این مراسم آبرسانی و ورود گاز به منازل مردم را دو اقدام راهبردی برای حفظ و توسعه منابع طبیعی دانست و اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی گاز طبیعی به خانه‌های مردم در همه شهرهای استان و ۹۴ درصد روستاهای استان رسیده است، به همین مردم نیازی ندارند تا درختان و بوته‌ها را برای سوخت از بین ببرند.

وی گفت: من روستاهایی را در استان می‌شناسم که در دوران طاغوت حتی صد درخت هم در آنجا وجود نداشت؛ اما امروز به برکت انقلاب آنجا تبدیل به باغستان شده‌اند.

این مسئول یادآور شد: با وجود اینکه میدان گازی پارس شمالی در قبل انقلاب توسط آمریکایی‌ها کشف شد؛ اما نعمت گاز حتی به روستای زیارت در ۵ کیلومتری این میدان نرسید؛ اما به برکت جمهوری اسلامی، گاز میدان پارس جنوبی از اعماق خلیج فارس به دورترین روستاها در ایران اسلامی رسیده است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه روزانه حدود ۵۰ هزار متر مکعب پسماند فاضلاب فقط در سه شهر بوشهر، گناوه و دیلم تولید می‌شود، اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی با استفاده از ظرفیت آب و فاضلاب برای تصفیه سازی پسماند، فضای درختکاری استان را در یک برنامه مدون در سال ۱۴۰۱ گسترش دهد.

استاندار بوشهر با اشاره به فعالیت اردوگاه‌های تربیتی دانش‌آموزی در شش شهرستان استان تاکید کرد: منابع طبیعی زمین مناسب را برای ساخت اردوگاه در ۴ شهرستان باقی مانده در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار