خلبان پیشکسوت دفاع مقدس روایت کرد؛

تکریم متواضعانه آیت‌الله قاضی دزفولی از خلبانان ارتش در دوران دفاع مقدس

خلبان «سبحانی‌نیا» در کتاب «مجد دین» روایتی از تکریم خلبانان ارتش را در دوران دفاع مقدس بیان کرده است.
کد خبر: ۵۰۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۵ - 27February 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «حمید سبحانی‌نیا» از خلبانان پایگاه شکاری دزفول در کتاب «مجد دین» از تکریم خلبانان این پایگاه در دوران دفاع مقدس خاطراتی را روایت کرده است که در ادامه بخشی از آن را می‌خوانید.

تکریم متواضعانه آیت‌الله قاضی دزفولی از خلبانان ارتش در دوران دفاع مقدس

پس‌ از بمباران سکو‌های البکر و الامیه توسط خلبانان شجاع نیروی هوایی، سرهنگ عابدی که فرمانده آن عملیات افتخارآفرین بود به همراه جمعی دیگر از خلبانان، به حضور آیت‌الله سید مجدالدین قاضی دزفولی رسیدند و گزارشی از عملیات را برای ایشان بیان کردند.

حاج آقا ضمن ابراز رضایت و دعا برای خلبانان، از سرهنگ عابدی پرسید: با کدام انگشت، ماشه موشک‌ها و راکت‌ها را چکانده‌اید؟ سرهنگ دست خود را بالا برد و انگشت سبابه‌اش را نشان داد و عرض کرد: با این انگشت.

ناگهان در برابر چشمان تمام حاضران آیت‌الله قاضی دزفولی خم شد و آن انگشت را بوسید و فرمود: آفرین بر شما. باید این انگشت را بوسید. این انگشت بوسیدن دارد. این در حالی بود که سرهنگ، جوانی حدود ۳۵ ساله بود و حاج آقا بیش از ۸۰ سال داشت. سرهنگ عابدی که با مشاهده‌ی تواضع شوکه شده بود، بر روی پای آیت‌الله قاضی دزفولی افتاد و دست و پای‌ ایشان را بوسید و همه را به گریه شوق انداخت.

 

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار