نظارت دستگاه فرهنگی کشور بر فیلم‌های جشنواره فجر

«محمدی لائینی» گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد بر فیلم‌های جشنواره فجر نظارت داشته باشد.
کد خبر: ۵۰۷۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱ - 18February 2022

وزیر فرهنگ و ارشاد بر فیلم‌های جشنواره فجر نظارت داشته باشد/ ترویج و تقویت فرهنگ ازدواج سفیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی‌فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با تأکید بر رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا الگوی مناسبی برای نظم بخشیدن به زندگی مومنانه مسلمانان است.

وی با اشاره به خطبه نمازجمعه امام علی (ع) و بیان اینکه شهادت به یگانگی خدا و نبوت و رسالت پیامبر بزرگوار اسلام در عرف دینی ما به شهادتین تعبیر می‌شود، شهادتین را ضرورت تکوینی دانست و افزود: جهان هستی همه خداشناس و خداباور هستند و کسی را پذیراست که خدای واحد را قبول کند و بر خلاف جریان کلی نظام هستی حرکت نکند.

محمدی لائینی اضافه کرد: شیعه کشی بر منطق تکفیر و خلاف منطق دین است و خدا با گفتن شهادتین به انسان امنیت دینی داده و کسی که شهادتین گفته باشد، مسلمان است.

امام جمعه ساری در خطبه دوم با بیان اینکه به برکت تقوا عقیده به شهادتین مستقر و پایدار می‌ماند، تصریح کرد: یکی از تهدیدهای گناه مستمر این است که مصلوب الایمان از دنیا می‌رود.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت حجت الاسلام محلاتی و روز روحانیت و دفاع مقدس بیان داشت: چهار هزار شهید روحانی در دفاع مقدس تقدیم نظام و انلاب اسلامی شده است و که سهم مازندران قریب به 400 طلبه و روحانی شهید است.

محمدی لائینی با گرامیداشت سالروز درگذشت آیت الله خوشوقت از علمای بزرگ اخلاق، به نقش اخلاق در زندگی پرداخت و خاطرنشان کرد: همه نیاز به اخلاق داریم و باید دل به ارزش‌های اخلاقی بسپاریم و پیش از مرگ و مردن نیاز به موعظه و نصیحت و تذکر داریم و باید اخلاق را جدی بگیریم.

وی با اشاره به سالروز عملیات بزرگ خیبر در شمال بصره تصریح کرد: رزمندگان اسلام در این عملیات خوب درخشیدند و اگر امروز نیز موشک خیبرشکن درست می‌کنیم که هشت برابر سرعت سوت حرکت می‌کند و  ضد گنبد آهنین اسراییل است به برکت دفاع مقدس و جهاد جهادگران حوزه صنایع نظامی است.

محمدی لائینی با گرامیداشت سالروز تجلیل از اسرا و مفقودین گفت: خاطره اسرا و مفقودین را گرامی می‌داریم و با خانواده‌های آنها همدردی می‌کنیم و مراتب تقدیر را داریم.

امام جمعه ساری با گرامیداشت روز خواجه نصیرالدین طوسی و بیان اینکه ایشان فقیه و فیلسوف و ریاضی‌دان و منجم و مهندس و یک شخصیت بزرگوار بوده و این روز به روز مهندسی نامیده شده است، ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی توان مهندسی کشور ما بسیار بسیار زیاد شده است و اتوبان‌ها، قطارها، ریل‌ها، سذها، نیروگاه ها، فرئدگاه ها، پالایشگاه ها، پیتروشیمی‌ها و امثال اینها را می‌سازیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه از توان بالا در بعضی از بخش‌ها خوب استفاده نمی‌شود، تصریح کرد: در جاده سازی، راه سازی، مسکن و منزل و شهرسازی از این ظرفیت و توان استفاده نمی‌شود و در عمل رانت‌بازی‌ها و مفاسد وجود دارد و نظارت‌های لازم تحقق پیدا نمی‌کند که با بعضی از سازهای بسیار نادرست مواجه می‌شویم و زیبنده ملت نیست.

محمدی لائینی با بیان اینکه ظرفیت مهندسی بسیار بالاست و اگر مهندسی عظیم ساخت موشک خیبر را در صنعت خودروسای بکار ببریم ضعف نخواهیم داشت، تأکید کرد: باید جامعه مهندسین در این بخش توان خود را عملیاتی کنند.

افزایش جمعیت و فرزندآوری از نیازهای جدی است

امام جمعه ساری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز قیام مردم تبریز و بیان اینکه تأکید رهبری به نگاه به نیاز آینده است، افزود: نیاز به انرژی هسته‌ای و جمعیت و فرزندآوری از نیازهای جدی است و باید مسئولین به آن توجه کنند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی زنده و زاینده است، از بی‌توجهی به برخی نکات در برجام که باعث به وجود آمدن مشکلاتی شده است، گلایه کرد و گفت: اگر به توصیه رهبر معظم انقلاب  اسلامی عمل می‌شد مشکلات قطعا بوجود نمی‌آمد.

محمدی لائینی با تقدیر از نمازگزاران و دست اندرکاران مسجد موسی بن جعفر (ع) خیابان فلسطین که میزبان برنامه نمازجمعه امروز ساری بودند، اظهار داشت: همچنین مخابرات میز خدمت گذاشته و ادارات دیگر هم با برپایی میز خدمت مشکلات مردم را بررسی و برطرف کنند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه آمریکا هفت میلیارد دلار دارایی افغانستان را توقیف و در بین حادثه دیدگان یازده سپتامبر تقسیم کرده است، افزود: مسئولین خائن این کشور؛ وزیر خارجه افغانستان و رئیس جمهور فراری از دوستی با آمریکا اظهار ندامت کردند و اینها باید برای ما درس عبرت شود.

وی به جریان آمریکازدگی و آمریکاگرایی که به وسیله تربیت شدگان فرهنگ غرب ترویج و تبلیغ می‌شود، اشاره و اضافه کرد: در کشور ما نمونه‌های آن را شاهد بودیم و جشنواره فیلم فجر از جمله آن است و از هنرمندان حوزه ارزش‌های انقلاب تقدیر داریم.

محمدی لائینی تصریح کرد: یک چهارم فیلم‌های جشنواره فجر مثبت بوده و فیلم «موقعیت مهدی» یکی از آنهاست که به زندگی شهیدان باکری پرداخته شد و فیلم‌هایی هم ارائه شد که فضای ناامید کننده و محتوای منفی داشت و نویسندگان با حرکات ناشایست و صحبت های ناشایست فرهنگ ازدواج سفید را تقویت می‌کنند و مسئله حرامزادگی را به اسم قداست عشق تبلیغ می‌کنند.

محمدی لائینی با بیان اینکه در فرانسه ازدواج با محارم قانونی شده است و فرهنگ غربی در جشنواره‌های ما رسوخ کرده است، بیان داشت: در جشنواره فیلم فجر به کسانی جایزه داده شد که حرف کفرآمیز و ملحدانه می‌زنند و وزیر ارشاد باید نظارت کند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه برخی به دنبال ترویج فرهنگ غرب در مملکت ما هستند، گفت: باید دنیای غرب بداند که ایران، شوروی نیست و اسلام، کمونیست نیست و این مملکت به دوران ذلت و نوکری به آمریکا برنخواهد گشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار