سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی:

«تبیین» در جریان‌ها و تحولات سیاسی و اجتماعی جایگاه مهمی دارد

رحیمیان با تاکید بر اینکه در جریانات و تحولات سیاسی_اجتماعی «تبیین» بسیار جایگاه مهمی دارد، گفت: اساساً هر حرکت انسانی، فرهنگی و اجتماعی، قاعدتاً باید با تبیین همراه باشد.
کد خبر: ۵۰۶۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳ - 14February 2022

«تببین» در جریان‌ها و تحولات سیاسی و اجتماعی جایگاه مهمی داردبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس‌، «جمال رحیمیان» سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی امروز در مراسم افتتاح دبیرخانه دانشجویی «جهاد روایت و تبیین» و رونمایی از نشان و سایت دبیرخانه دانشجویی جهاد روایت و تبیین (jrt.mfjd.ir) و همچنین پوستر نخستین همایش ملی- دانشجویی جهاد تبیین، اظهار داشت: اساسا هر حرکت انسانی، فرهنگی و اجتماعی، قاعدتا باید با تبیین همراه باشد؛ چون ما با انسان و جامعه سروکار داریم. انسان و جامعه حرکت نمی‌کند، مگر اینکه مسیر آینده‌اش روشن و مشخص باشد و عموماً انسان‌ها، به‌ویژه اهل فرهنگ و خرد و فرهیختگان بر این اساس عمل می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در جریانات و تحولات سیاسی_اجتماعی تبیین بسیار جایگاه مهمی دارد، افزود: در انقلاب اسلامی، حضرت امام (ره) مبارزه را با چند سخنرانی شروع می‌کند که در حقیقت، با این سخنرانی‌ها، تبیین آغاز شد و دقیقاً از ۱۰ بهمن سال ۱۳۴۸ تا ۲۰ بهمن همان سال، امام خمینی (ره) به عنوان پیشگاه تراز اول انقلاب اسلامی، در درس‌های فقهی خودشان، بحث نظریه حکومت اسلامی و ولایت فقیه را تبیین می‌کنند.

رحیمیان گفت: اعلامیه، سخنرانی، انتشار کتاب «ام‌السلام» امام که به صورت یک کتاب کاملاً ممنوعه می‌آید و در بین مردم توزیع می‌شود و سایر اقداماتی که در راه اعتلای نهضت انجام می‌شود، همه بر هدف تبیین استوار است؛ لذا تبیین یک امر ضروری برای جامعه و فرد انسان برای حرکت است.

وی در خصوص واژه جهاد که مقام معظم رهبری به کار بردند نیز تصریح کرد: جهاد یک واژه خاص است که در مواقع خاص و فوق‌العاده از آن استفاده می‌شود استفاده از واژه جهاد از سوی مقام معظم رهبری، نشان‌دهنده وضعیتی فوق‌العاده است.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی ادامه داد: باید درخور این واژه، حضورمان هم جهادی باشد. این وضعیت فوق‌العاده‌ای که دشمن برای کشور ایجاد کرده است و جنگ نرمی و شناختی که با آن روبه‌رو هستیم، بجز با یک حرکت جهادی و تبیینی، قابل مقایسه نیست. تغییر باورها، هنجار‌ها و ارزش‌ها، هدف دشمن از این جنگ شناختی است تا مردم و بخصوص جوانان کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند دیکتاتوری رسانه دارد کاری می‌کند که مردم و جوانان ما را تحت تاثیر قرار بدهد، خاطرنشان کرد: به نظرم این اولاً وظیفه رسانه‌های کشور به‌ویژه رسانه‌های جهاد دانشگاهی است که در این مسیر حرکت کنند و این دیکتاتوری رسانه غرب را که واقعاً ارزش‌ها و باور‌های مردم را هدف قرار داده‌اند، ان‌شاالله دچار مشکل کنند.

رحیمیان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که طوری حرکت کنید که حرکت دشمن را پیش‌بینی کنید و می‌فرمایند که مثل یک شطرنج‌بازی که دارد در عرصه شطرنج حرکت بعدی رقیب خودش را می‌بیند، شما در جهاد تبیین و جهاد رسانه‌ای کاری کنید که بتوانید حرکت بعدی دشمن را فعالانه و نه منفعلانه تشخیص بدهید و بر اساس آن عمل کنید که بتوانیم برنامه دشمن را خنثی کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها